Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 3846 ggr
kajsa-kavat
0

Hög minnesanvändning ?

Finns här någon som kan förklara för mig varför jag får upp en "skylt" i högra nedre hörnet där det står: Hög minnesanvändning av Internet Explorer"

Fattar ingenting. Kan någon förklara vad det här är och vad jag kan göra åt detta ? Jag vore jättetacksam för all hjälp.

kajsa-kavat
0

Ingen som vet ?

[Woozy]
0

Nej tyvärr så kan jag inte hjälpa dig, då jag aldrig sett liknande.

Skulle gissa på att du har för lite arbetsminne och för många sidor öppna???

Halvdansken
1

Den kom med windows 7 tror jag. Det finns nån ruta man kan klicka i "visa inte igen" elelr liknande. Jag fick bort den i alla fall, skitirriterande, vet inte vad den skulle vara bra för.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

JohannaEkroth
0

AVG antivirus ger mig den rutan och varnar vid hög minnesanvändning ifall man skulle ha ett virus ligga och köra i bakgrunden.

Oftast är inte det anledningen, utan om man surfar på flera sidor samtidigt eller spelar onlinespel.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Halvdansken
0

Ja, det var det kanske, AVG… Den kom plötsligt, så det var nog efter en uppdatering.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

JohannaEkroth
0

Du kan hantera det inne i AVGs inställningar. Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

kajsa-kavat
0

Tack för era svar, ska försöka få bort den rutan.

Jag har sällan flera sidor öppna samtidigt, så ingen jag talat med förstår varför denna ruta kommer upp, ingen har heller sett den. Kommer upp snabbt och försvinner inom några sekunder.

Jag brukar bara klicka bort den, men går den att få bort permanent så vore det bra.

Kaj
0

Du kan använda dig av aktivitetshanteraren och titta på processen Iexplore.exe och titta på privat och virtuellt minne. Om någon av iexplore processerna tar upp väldigt mycket minne så bör du luska vidare vad som är orsaken.
Pröva först att gå in i internet explorer och välj Verktyg och sedan Hantera tillägg. Om det finns något tillägg som tar upp väldigt mycket mer laddtid än de andra så skulle det kunna vara boven.