Mikrofonproblem!
Jag har letat som en galning på internet, antingen finns det ingen med samma problem som mig, eller så är jag helt enkelt urusel på att söka på internet!
Men iallafall!
Det är såhär, jag har en bärbar dator med inbyggd mikrofon. Jag brukar inte använda mikrofonen, utan det gjorde jag bara när jag precis fick datorn, för att testa allting liksom. Jag har nu haft den i lite mer än ett år, och skulle använda mikrofonen för en gångs skull. Den fungerar inte. Jag har felsökt den på datorn och den kom fram till att den var inaktiverad, så den aktiverade den automatiskt. Men den fungerar fortfarande inte. Är det något jag missat som ska vara aktiverat, eller har den helt enkelt gått sönder?
Jag är kass på sånt här med vad som ska vara ikryssat och inte, och undrar om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig! :)
Tack på förhand!
Nu helt plötsligt så fungerar den.. eller asså, det är eko.. den spelar upp allt jag gör liksom, så när jag pratar så blir det eko i datorn. Vad gör man åt detta? :o
Enda jag kan tänka mig, men det är inte säkert att det är rätt. Börja med att kolla vilka inställningarna är för inspelning och kanske även uppspelning av ljud. Du har ju ett antal in- och utgångar som huvudvolym, wav och cd-spelaren till exempel. Testa dig fram om något av ljuden ska vara av för att få bort ekot eller om något ljud som inte ska vara av är av.
Under "alternativ" har du också egenskaper. Ändra mixerenheten till input (ej output alltså) och kolla vad du har ibockat där. Eventuellt kan du hitta något under mixerenheten "bluetooth" om du har en sådan. Där hittade jag till exempel en ibockad mikrofon.