ladda ner firefox
Hej!
Jag har ett litet problem. efter en uppdatering på min började datorn att krångla med allt. Bland annat började firefox och internetexplorer atletslusta svara så fort jag öppnade dem. Jag avinstallerade firefox och inaktiverade explorer. När jag startade upp explorer igen fungerade det som det skulle men när jag skulle installera firefox stod det att jag var tvungen att starta om datorn för att avsluta avinstallationen av tidigare firefox, gjorde som den sa och när datorn startat så står det någonting med att det inte går att installera pga den tidigare installerade firefox.
Jag kan säga att jag försöker stå ut med explorer men jag klarar verkligen inte av det, det är så otroligt segt och det det inte alls som jag vill.
Finns det någon här inne som vet hur jag ska göra för att kunna installera firefox igen?
(visste inte vilken grupp)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Prova att manuellt ta bort FF i din dator. -kasta mappen helt enkelt.
Testa sen att installera om.
Du skall inte behöva starta om din dator för att installera FF.
hmmm
säger detsamma, tycker det verkar väldigt underligt för jag har startat om datorn minst 5 gånger och den säger likadant varje gång.
Medarbetare på Djurfoto
För att förtydliga de första meningarna i #0
Jag har ett litet problem. efter en uppdatering på min PC började datorn att krångla med allt. Bland annat började firefox och internet explorer att sluta svara så fort jag öppnade dem.
Medarbetare på Djurfoto
Om du provar nån annan webläsare då?
vill inte ha google chrome, men jag kan alltid testa
Medarbetare på Djurfoto

Du säger inget om vilket OS du har men om du har Windows så pröva att göra en återställning till en punkt innan du gjorde den första uppdateringen för det var ju där allt strul började. Om du försökt göra installationen ett antal gånger är det inte säkert att du ser denna återställningspunkt direkt utan du måste då klicka på kanppen "Visa fler återställningspunkter".
Antar att du gjorde en riktig avinstallation från lägg till ta bort program av FF och itne bara försökte ta bort programkapalogen från disken för det funkar inte.
Du har skräp i registret från den misslyckade installationen mest troligt.
För att slippa vara och gräva i registret manuellt och leta efter felet så kan du ladda hem http://www.tune-up.com/?tracking=UA-en-US%2C&utm_campaign=tuu2011&utm_medium=sem&utm_source=google&utm_content=tuubuy&x-rest=&gclid=CKWa-bzkoK8CFeJYmAodUi7zZQ
Installera trialen och kör en registerclean tills det inte dyker upp fler fel i tuneup.
Borde funka, men jag lovar dig inget.
Annars bör återställningspunkt funka som Kaj beskriver ovanför.
// Paltfan
jag rekommenderar iställer CCleaner som är gratis
kör en register rensning och förhopnningsvis så löser det problemet
ja, vilken register-städare som helst funkar självklart. Brukar dock köra tuneup själv, går bara lädda hem på nytt igen då trialen går ut =)
// Paltfan
tack för alla svar, jag håller just nu på att ladda ner TuneUp för att se om något händer.
Hela datorn i sig är väldigt full, hela OS (C:) mappen är full och jag kan inte ens skriva ut bilder för att det inte finns tillräckligt med plats, knappt att jag kan vara inne på internet :p
Medarbetare på Djurfoto
eftersom att min engelska inte är världens bästa så hittar jag inte var man ska gå in för att fixa det?
Medarbetare på Djurfoto
Det finns ett jättebra avinstallationsprogram som är bättre än windows egna, det heter Revo. Ladda ner det och ta bort de program som du inte behöver, den söker igenom registret och rensar upp det vid avinstallation av program.
Länk: http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

FF lämnar kvar saker om man inte avinstallerar på rätt sätt.
Bland annat kataloger på din C disk samt register poster.
Här är en bra beskrivning hur du manuellt rensar upp allt.
När du rensar upp i registret via regedit var noga med att bara ta bort exakt de poster som de säger annars kan datorn sluta funka helt.
Det är bara att navigera dig ner till exakt till de nycklar som finns i länken ovan och högerklicka och välj ta bort.