Idiotfråga om IE - hur starta separat session?
Om jag har tex en playlist körande med musik i bakgrunden, så vill jag gärna ha den i en separat IE-session/fönster, alltså inte enbart i en ny "tab", för det har hänt en miljard gånger att jag plötsligt är i den tabben och lyckas klicka på Aftonbladet eller i Fokus eller liknande och så bryts musiken och man ska tillbaka och hitta playlisten igen osv…ja ni vet. Så jag vill ha den liggande separat.
Men hur fasen öppnar man en ny session i IE? Om man bara klickar på ikonen så kommer den på en ny tab och det vill jag alltså inte.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
om man inte frågar det man inte vet så får man aldrig lärt sig något nytt 
däremot så kan man ju alltid prova själv först……googla lite kolla lite i inställningar och sådant och se om man hittar svaret
om jag förstår din fråga rätt så menar du Flikar inte tab eller?
ny session kan det vara nytt fönster?
i alla fall
om du vill använda tangentbordet så trycker du CTRL och N knappen på tangentbordet samtidigt
vill du krångla lite så gör du såhär:
* allra längst upp i Internet Explorer högerklicka var som helst och så borde du får upp olika alternativ….
Välj menyrad
* då komemr det fram en menyrad där du kan välja olika saker
* tryck på arkiv och sen välj nytt fönster
personligen så har jag lite svårt att förstå ditt problem då flikarna är namngivna och det är ju bara att inte stänga den med musik 

Jisses, då. Ursäkta frågan. Vet inte hur många gånger jag svarat på saker som man mycket väl kan googla.
Eftersom jag har en engelsk version så heter de Tab hos mig.
Jag har lyckats släcka ner musiken ett antal gånger då man har lite bråttom, det är möjligt att du inte har det problemet, men jag har.
Ctrl N fungerar fint, tack för det.
om jag känner mig lat så högerklickar jag på första bästa länk spelar ingen roll om jag vill till länken eller inte länken är oviktig. När man högerklickat väljer jag helt enkelt öppna i nytt fönster vips har du det ny fönstret du önskade. Helt styrt från musen på två klick.
Orka använda tangentbordet lol =)
/Fridaybrew

Det var ju smart! Varför har jag inte tänkt på det?

Ett annat sätt om du nu redan startat en session i en tab och vill att den skall bli ett nytt fönster.
Om du har IE9 och har startat en ny tab kan du ta tag i tabben med musen och dra den upp i överkan. Då kommer IE att starta ett nytt förnster (session) för den tabben