Handdator???
Pundot Gunilla frågar igen…. Vad kan man egentligen använda en handdator till? Går den att koppla upp på internet? Varför jag frågar, är för att jag skulle behöva en liten extra "station" för sambon när han kommer och knör och vill kolla på blocket etc och för mig att kanske samla lite dokument i. Funderade på en beg. laptop, men de är så himla dyra för ett sådant litet behov.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag skulle inte skaffa en handdator för att surfa. Skärmen är ju rätt liten, oftast med upplösning på 320x240 eller 640x480 pixlar, vilket ska jämföras med en vanlig bildskärm som idag minst har 1024x768 pixlar, men oftast 1280x1024.
De flesta webbplatser är anpassade för skärmar som är 1024x768px. Det kommer alltså blir mycket scrollande i alla möjliga håll på en handdator.
För en handdator med trådlöst nätverk så du kan surfa behöver du förmodligen betala mellan 4000-7000 kr beroende på modell och funktioner. Det finns gått om bärbara datorer för samma peng och som är mycket bättre för ändamålet.
En handdator är inget annat än ett komplement till datorn. En nödlösning när man inte har tillgång till sin vanliga dator.
Mvh // Johan
Ok, tack för infot….. Får leta efter en lappetoppe då…. Beg. till ett vetigt pris, Sambon har inte så stora krav……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Finns begagnade HP IPAQ med wifi som funkar kanon…
Jag har en HP IPAQ 5450 den har blåtand och wifi..
Har även en blåtands gps till den, så skaffar man en aktiv hållare till bilen så kan man med program få den som GPS med, funkar visst med sjökartor oxå…
jag gav ca 3500:- för dessa grejjerna, då kostade gpsen 1100:-