Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 4986 ggr
Moa-16
0

Tangenter som slutar fungera... Ibland?

Dom går bara inte att trycka på ibland. Om jag slår på dom kan det gå igen, men så nästa stund går det inte igen. Har fått kopiera in många bokstäver när jag skrev detta. Det märkliga är att ibland fungerar det utan problem… Vad kan vara fel?

Fridaybrew
0

smuts

/Fridaybrew

Moa-16
1

#1 Nja, jag tror faktiskt inte det. Nu fungerar det bra, för en stund sen var det flera bokstäver som inte fungerade. Om ett tag kommer förmodligen bara vissa fungera igen… Kan ju testa att göra rent den, men tror inte det är felet.

Lynxx
0

Prova ett annat t-bord - så vet du.

/L

Moa-16
0

#3 Blir tyvärr lite svårt då jag har en laptop..

Halvdansken
0

Du kan koppla in ett externt keyboard till laptopen och testa.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

KlyX
0

Gammal dator?

Lill-Kisse
0

Man kan köpa rengöringskit och blåsa igenom tangentbordet. Då tänker jag på en spray med högt tryck så att damm och brödsmulor m m kommer ur alla skrymslen och vrår. Man bör hålla till över vasken, för det visar sig alltid vara en hel del. Sedan torkar man av med lämplig duk.

Fridaybrew
0

vasken nej iaf inte utan att sätta i proppen. för du kan blåsa bort tangenterna eller råka bända loss en av misstag och sen plobbar småsmå låsningsdelar loss. Det är inte roligt, tro mig.

Dock är det enklare att hitta delarna i vasken med propp i så de små delarna inte får för sig att ramla ner genom.

En katt slet loss flera tangenter på en vecka gammal laptop och det tog 2 timmar att bara hitta de små delarna i golvmattan. rätt drygt =)

/Fridaybrew

Lill-Kisse
0

#8 Jösses vilket dåligt tangentbord du hade då  Tungan ute
På ett riktigt tangentbord blåser inga tangenter bort. Katten lyckas inte heller ta loss någon del på mitt.

Jag vänder upp och ned på tangentbordet ibland och ger det en dask i baken. Så avlägsnar man enkelt en hel del partiklar som inte ska vara där. En gång spillde jag några droppar kaffe och då fick jag bända som attan för att lossa tangenterna och göra rent under dem.
Bra att du skrev det där om vasken och att sätta i proppen Glad.

Fridaybrew
0

tja katten använde klorna för att bända loss tangenterna så det var inte att katten bara värmde sig om man säger så. Uppfinningsrik kisse helt enkelt, har tydligen ett tekniskt intresse också =)

/Fridaybrew