Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 1519 ggr
Ellenfyrkant
0

Microsoft Word, hjälp!

Någon som förstår sig på Microsoft Word? :)

Jag sitter och skriver en rapport. Har en framsida och därefter ett sammandrag. Vill att sidnumreringen ska börja på blad 3. Men som siffra nummer 1 eller 2. Begriper bara hur man hoppar över en sida, men nu vill jag ju hoppa över två sidor. Någon som vet?? :(

Mvh Ellenfyrkant

[Moa-]
0

Du måste lägga in avsnittsbrytning mellan sida 2 och sida 3, därefter lägga in sidnumrering löpande från avsnitt nummer 2.

Ellenfyrkant
0

Hittade "avsnittsbrytningar" där jag får några olika alternativ, löpande, udda sida, jämn sida, nästa sida etc. Provar att ta någon och sen sidnummer men det blir samma sak, siffror från start. Hur väljer jag att få sidnumren att börja just efter avsnittsbrytningen?

Mvh Ellenfyrkant

[Moa-]
0

Du placerar markören i början av den sida som du vill ha brytningen på, välj sedan löpande eller nästa sida. Sedan är det viktigt att du har markören på rätt avsnitt när du infogar sidnumren.

Ellenfyrkant
0

Markören i början på en sida. Infoga avsnittsbrytning --> löpande.

Markören står kvar i början på sidan. Infoga sidnummer höger hörn och sidnumren börjar ändå från början, vad gör jag för fel?

Mvh Ellenfyrkant

[Moa-]
0

Vill du maila över det till mig skall jag se om jag kan fixa det åt dig?

Ellenfyrkant
0

Vore jättesnällt, om du har tid! Skriv gärna din mailadress här då eller i ett PM till mig! :)

Mvh Ellenfyrkant