Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 8379 ggr
[Nisse2002]
48

Kan inte öppna länkar i Outlook

Hej!

Undrar om det är någon här inne som vet hur man ska komma tillrätta med problemet att inte kunna öppna länkar i Office Outlook. En textruta kommer upp med följande meddelande: Åtgärden har avbrutits p g a begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören.

Jag har Internet Explorer 9 och Windows 7.

Har Googlat på problemet och sett att det är många som har bekymmer med detta, men jag inte hittat någon lösning. Är inte så där väldigt duktig på datorer så om någon vet så behöver jag enkel instruktion.

[Nisse2002]
0

Puttar upp! Är det ingen här inne som har samma problem?

Zepp
5

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Joo.. vilken version av Outlook kör du kan vara bra att veta!?

Det handlar för det mesta om säkerhetsinställningar, och du måste tillåta att länkar öppnas!

Kolla under verktyg och säkerhet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Nisse2002]
0

Jag har Windows 7, men problemet började när jag installerade Internet Explorer 9 så jag har själv inte gjort några förändringar i säkerhetsinställningarna. Det fungerade alltså OK med IE8.

Jag vill inte byta tillbaka till IE8 så vad gör man åt problemet tro?

Zepp
0

Isåfall har det med associationerna att göra!

Man bör sällan testa nya omfattande upppdateringar innan dessa har funnits ett tag, då kan andra få mickla med barnsjudommarna!

Gå in på kontrollpanelen´/ läggtill ta bort program, avinstalera IE9!

Sen så frågar jag dig om du surfar med adminrätt eller med vanligt användarkonto utan omfattande rättigheter??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Zepp
0

Muff1000
1

Lite sent men denna länk funkade för mig

http://support.microsoft.com/kb/310049/sv#letmefixit

och välj lös det åt mig alternativet med (fix it) instalation och starta om datorn helt så funkar det igen när den vill det !

funkade för mig i windows 7 x64 med outlook 2010!

( rekomonderar inte att återställa windows till ett tidigare datum för då funkar inte programmen eller windows riktigt som den ska igen efter det oavsett vertion av windows du kör. har fått lära mig det den hårda vägen med att testa det som bara slutar med en ren nyinstallation av windows)