Problem med IE7
Är det fler än jag som inte kan surfa med webbläsaren IE7?
Är det någon som har nån idé om hur man får den att fungera igen?
Jag satt och surfade igår (28/5) när den helt plötsligt inte kunde öppna några sidor längre. Jag trodde att det berodde på mitt supersega bredband som tvärdör ibland men efter mycket mickel med sladdar och supporthjälp så upptäckte jag att det är själva läsaren som det är fel på.
Just nu kör jag Mozilla men jag känner mig inte riktigt hemma med den (en del sidor tar så lång tid att öppna så Mozilla släpper kontakten med dem). Dessutom har jag mängder med favoriter ligger i IE som jag gärna vill komma åt.
Tack på förhand!
Det finns ett känt problem med att IE7 hänger sig om man inte har den senaste uppdatering för Flash (9d tror jag det är). Kryssa ur första kryssrutan om du vill slippa Google Toolbar.
Mvh // Johan

Tack för svaret…men måste man inte köra den aktuella webbläsaren för att kunna ta hem uppdateringen till den?
(Jag kommer inte ut på några webbsidor med IE7.)
#2: Ah. Jo. Men då har det nog inte Flash att göra.
Fungerar datorn bra i övrigt, eller känns det allmänt seg?
Öppnar IE7, väljer Tools, Internet Options, fliken Connections och tryck på knappen Lan Settings. Vad är valt på i denna dialogruta? Står det något i fyllt under Proxy Settings?
Mvh // Johan

Där står det ingenting.

…och..datorn känns allmänt seg..

mmm firefox:P prova att installera om IE, kör virusgenomsökning och sist systemåterställning om inget av det funkar