Går inte ansluta telefonen
Hej. Är det någon som vet vad det är för problem när man ska ansluta telefonen till datorn och det inte går? Det står att jag ska sätta in en skiva som hängde med till mobilen, men jag fick ju inte med nån. Hur ska jag göra? Snälla, måste ha svar!
Vet inte vilken grupp jag skulle välja till detta inlägget, så ändra det om jag har gjort fel. Tack.
Kraam från Ryttarensofia!
För jag ska lägga över musik på mobilen, finns de något annat sett man kan göra?
Du kanske kan googla efter ett program att ladda hem som hittar telefoner och kan överföra filer mellan dator och telefon.
Är den nyinköpt så fråga i affären om det ska följa med någon skiva, chansen är väl rätt liten att de ska ha glömt att lägga med skivan med telefonen och/eller sladden men det skulle ju kunna skett.
Jag har förstökt att googla, men jag vet inte vad jag ska söka på för att hitta det rätta..
Nej, telefonen är nästan ett år gammal, :/ Men eftersom paketet alla telefoner låg i var så litet, så kan de inte ha legat en skiva där.
Kör du bluetooth eller med sladd? Med usb-sladd som man köper till brukar det följa med en skiva. Jag fick köpa till usb-sladden själv men det var några år sen.
Försöker du med bluetooth får du nog fortsätta leta efter ett program.
Jag kör med Usb sladd.. Men jag vet att jag inte fick med en skiva.
Du bör inte behöva nån mjukvara för att kopiera via USB.
Använd utforskaren bara.
Skulle inte USB-drivrutinerna installeras till din telefon, så får du ladda ned de på tillverkarens hemsida.
Haha, jag är inte så bra på datorer och sånt. så kan någon förklara hur jag kan göra? :) Jag har en Samsung galaxy mini :)
Nya telefoner brukar inte ha med någon skiva nu för tiden. Har du gått in på samsungs hemsida, du kan kanske ringa dem.

Du har en manual till din samsung galaxy mini här
Du kan göra på ett par olika sätt för att föra över filer till din telefon
- Du behöver ett program från samsung som heter Kies det kan du ladda ner här och sedan installera på din PC. Se sidan 87 i manualen ovan.
Detta program verkar vara ett allmänt program för att föra över filer från datorn till din telefon. Den verkar även kunna synka akalendrar med mera. - Om du inte vill använda dig av Kies så koppla bara in din telefon i datorn via den medföljande kabeln.
Din telefon skall då dyka upp i Windows utforskaren som en vanlig enhet med en bokstav.
Först bör du där leta upp den mapp där telefonen förväntar sig att t ex musikfiler, bilder, etc skall ligga. Kies sköter detta automatiskt men om du gör det manuellt måste du själv leta upp denna mapp. Bäst är att leta igenom alla mappar och se ifall du hittar några MP3 filer som kom med som demo till telefonen.
När du hittat mappen är det bara att kopiera de filer du vill från din dator och sedan gå till baka till telefonens mapp och klistra in filerna där
Ett tips är att först alltid "Tagga" sina låtar i Windows. Det innebär att du "märker upp filen med viktiga data såsom låttitel, artist, album med mera. Detta gör att telefonen sedan kan visa filerna tillsammans i tex ett album. om man inte gör detta kan det hända att telefonen visar dina låtar huller om buller utan någon som helst struktur på band, album, etc.
För att Tagga dina filer i windows så går du till filerna och sedan markerar du dem och högerklicka, egenskaper och sedan information. Där kan du nu fylla i t ex vilket band, vilken låt, vilket album etc.
Om du vill göra detta för många filer t ex för att ange vilket band en hel hoper filer tillhör så markera då alla filer innan du gör högerklick. På så sätt kommer samtliga markerade filer få just den taggen. Låttitel och låtnummer måste man ta en och en förståss.
Ett annat sätt att tagga låtar på är att låta ett musikprogram göra detta. T ex Windows Media Player. Den kopplar upp isg mot en databas på nätet och kan då hitta exakt vilka låter och album det är och automatiskt tagga dessa.
Ladda ned Samsung Kies
gå in på samsungs hemsida och ladda ner driv rutiner
min samsung ace brukar inte dyka upp i utforskaren när jag laddar den via datorn, så jag måste öppna kies om jag skall göra något med telefonen utöver att ladda den.