tangentbordskommandon
när jag skriver med tangntbordet så öppas massa fönster, och anra saker. alla bokstäver är ett kommando till något,haR jaG kommit åt nåt?
har windows 7 ultimate.
(Skrev som en 12åring för jag satt med tangentbord på skrivbordet, nu får jag kopiera bokstäver/ord från andra sidor)

Det låter som om du fått någon form av virus. Om fönster od öppnas så är det nog ingen inställning i Win 7 som blivit fel för dom beter sig inte på det sättet.
Om felet uppstod nyligen gör en återställning till ett datum precis innan du upptäckte felet. Skriv "Återställning" vid startknappen och välj "Återställning" Kontrollpanelen. Välj en punkt (datum och tid) då du vet att datorn fungerade.
Sedan är det viktigt att du har ditt antivirus/spam program uppdaterat. Dessa bör stoppa sådana här saker - du har troligen fått detta via ett besök på någon webbsida alternativt vid installation av något program.
Gör en total genomsökning av din dator och låt antivirus/spam programmet ta bort allt den ev. hittar.
Slutligen tycker jag du skall slå på UAC - User Account Controll. (Skriv UAC vid start knappen).
För att detta skall fungera måste du först se till att du har ett konto som inte är administratör. Detta konto skalll du altid logga in på Win 7 med. Aldrig ditt administratörskonto.
Om du har UACn igång så kommer inget att kunna installeras eller förändra ditt Win 7 system utan att du kommer att uppmanas att skriva in ditt administratörslösenord. Om du då vet att du själv inte initierat detta t ex att du valt att installera ett program skall du alltid neka och avbryta.
Många tycker att UACn är jobbig eftersom den hela tiden poppar upp ett fönster med uppmaning att ange ditt adminlösenord. Men det är ju precis det som UACn är bra för. I normala fall skall man aldrig få upp några sådana uppmaningar eftersom dessa enbart kommer då man försöker göra systemförändringar och det skall en normal användare enbart behöva göra i bland (t ex vid installation av ett program, installation av en enhet som skrivare, mus, tangentbord etc…). Får man hela tiden upp dessa uppmaningar och man själv vet att man inte begärt någon systemförändring så är det troligen ett virus som försöker göra ändringar i ditt system och då är det bara att neka så kan det inte slängas in något på din dator