Webbläsare
Jag har både IE och Firefox på min dator.
När jag laddade ner Firefox sa den att jag hade en äldre version av
webbläsaren.
Om jag tar hem en nyare version på Firefox, får då IE automatisk
samma webbläsare?
/Tiro
Fattar inte vad du menar.
IE och FF är två skilda program och det enda de har gemensamt är att de är webläsare.
Om du uppdaterar FF så är fortfarande IE i sin version.
Det är viktigt för säkerheten att alltid ha senaste versionen av webbläsaren. Har du inte det så uppdatera.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Mja… det är viktigt att ha ett bra virusskydd/brandvägg. Själva IE eller FF skyddar inte nåt vidare.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

#3 FF kan jag inget om men IE har from Ie7 och framåt flera viktiga skydd i sig. Såsom att den automatiskt spärrar vissa kända webbsidor (Smart screen filter) från en lista som Microsoft underhåller, filter mot cross site scripting för att nämna några.
Ett bra virus skydd är naturligtvis det absolut bästa men att uppdatera webbläsaren till senaste version vill jag verkligen rekomendera so ett extra skyddsåtgärd.
Kan tillägga att de senaste webbläsarna alltid är uppdaterade vad gäller olika säkerhetshål, som att olika webbsidor kan köra skadlig kod direkt genom webbläsaren. Därför skall man alltid uppdatera både dem och datorn/operativsystemet när de vill det.
Alltid bra att ha senaste virusuppdateringarna såklart, men det räcker inte med det.

Ok ok, men jag har alltså fått det ena och det andra fast jag varit uppdaterad. Tack o lov har AVG stoppat det. Så att enbart lita på nån webläsarfilter skulle jag inte rekommendera.
Hatar cancer och älskar vårlökar.