Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1313 ggr
[per50]
0

Innehållet är inte säkert

Är någon som har tips om hur man får bort denna irriterande text ”På den här sidan finns innehåll som inte är säkert ” och det är google chrome som jag använder.

walter
0

Nu vet jag inte varför du vill ta bort en säkerhetsvarning. I de flesta fall så betyder det att det finns något fel på den sidan man besöker.

Ibland är det falsklarm som att den som gjort sidan har kodat något på ett annorlunda sätt eller att det är webbläsaren som läser koder på konstigt sätt, men det kan lika gärna vara så att det finns virus eller annat skadligt någonstans på den sidan som man kan bli smittad med om man klickar på det.

Nu är jag osäker på om det verkligen är chrome som varnar eller om det är ditt antivirusskydd, båda kan ge den typen av varning.

När det gäller chrome finns det inte många säkerhethsinställningar så jag vet inte om denna kan göra skilland.
Inställningar-Inställningar klicka på länken längst ner "visa avancerade inställningar" där gå på sekretess och bocka ur rutan för "Aktivera skydd mot lösenordsfiske och skadlig programvara"

Är det vid nedladdning av något du får det så är det oftast bara en liten varning att man laddar ner på egen risk.

hej