Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1412 ggr
[Hamster 4 ever]
2012-05-20 21:58
0

DÖD???

Min dator,5 å, vaio, är död.Gråter

Jag kollade på en film när mamma ropade ,jag lade ned datorn i vila och gick därifrån. När jag kom tillbaka gick det inte att väcka datorn. DEN ÄR DÖÖDGråter

Jag undrar om det går att rädda alla bilder i datorn?

Serienummer: vng-fz21z

bambiiii
2012-05-20 22:00
0

hahahahahhahahahh trodde att du pratade om din mamma ;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Kaj
2012-05-21 09:32
0

Tja pröva att stänga av datorn genom att hålla inne avstängsningsknappen ända tills den stänger ner.

Starata därefter datorn i felsäkert läge - håll nere F8 tangenten då datorn startar om. När menyn kommer upp med olika alternativ att starta datorn väljer du felsäkert läge.

Om du nu kommer igång med datorn kan du gå till din hårddisk och se ifall dina bilder och filer finns där. Om de gör det kan du pröva att starta om datorn igen men denna gång i vanligt läge. Om du då kommer igång och alla filerna finns där så är det bara att köra vidare.
om du däremot inte komemr igång i vanligt läge så starta om datorn igen i felsäkert läge.
Välj därefter att göra en återställning till en tidpunkt innan du fick dina problem - Skriv återställning i startknappen och välj ett datum och tid innan dina problem började.

[Hamster 4 ever]
2012-05-21 10:08
0

Men den är helt död det går inte att väcka den alls!!

Den har fått ladda ur,jag har laddat den i föera dygn jag har hållt in ON-knappen LÄNGE

Inget fungerar. Det jag menar är går det att få ut bilderna genom att t.ex ta ut minneskort(lämna in)

KlyX
2012-05-21 21:13
0

Sålänge hårddisken inte är trasig så går det.

[Hamster 4 ever]
2012-05-22 20:30
0

tack

LillaBenice
2012-05-25 11:46
0

De bart så med min dator, lät den stå ett par dygn (veckor, månader ) oh sen testa jag igen, den funka. Hände samma sak med min pappas dock har vi LG men kanske funkar atg väntaLÄNGE! :)