Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 4903 ggr
Karmatarerskanise
2

Hur ta bort Norton 360?

Jag har nu försökt att ta bort Norton från min dator då perioden har gått ut och jag har ett annat program nu. Men det står att jag inte har rättigheter att ta bort det.

Hur ska jag gå tillväga?

beem
0

Jag hade samma problem med Roxio. Jag fick tips om Windows Install Clean Up och det fungerade bra.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Karmatarerskanise
0

VAr hittar jag det och vad innebär det?

Halvdansken
0

Och du har varit inne via kontrollpanelen osv… inte bara försökt deleta mappen?

Kör du som administrator på den maskinen, förresten?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Karmatarerskanise
0

#3 Sedär, så enkelt var det :)
Jag var inne i C istället för kontrollpanelen :P Tack!

Sessan1
0

Jag har Norton 360 och är helnöjd med det virusprogrammet Det är ju bara att aktivera det, när det  håller på att gå ut. Inte alls svårt.

Sedan finns programmet att köpa oxå, har jag sett. Inte alls dyrt, kommer inte ihåg nu hur mycket det kostade, men som sagt, inte jättedyrt om jag minns rätt.

Karmatarerskanise
0

#5 När det har gått ut så måste jag börja betala för det, och det har jag ingen lust till.

beem
0

Jag har flera gånger läst att Norton är ett program som segar datorn väldigt mycket.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Sessan1
0

#6 betala?, jag behöver inte betala för Norton 360. Finns instruktioner som följer med programmet när man hämtar hem det, hur man gör för att det ska fungera igen.

#7 finns säkert fler virusprogram som segar ner datorn.  MEN det är bra att HA ett fungerande virusprogram.

Karmatarerskanise
0

#8 Närtidsperidoden har tagit slut måste man köpa ny period

Karmatarerskanise
0

#10 Det behövdes inte. Det är redan borttaget.

Kaj
0

Norton var åtminstone tidigare en rejäl slukare av resurser. Tror de har blivit mycket bättre nu med senare versioner.

#8 att det fungerar utan att du betalar betyder inte att du får alla uppdateringar hela tiden. Tänk på att ett antivirus program och dess virusdefinitionsfiler är "färskvara". Det kommer nya hot hela tiden. Ett riktigt bra antivirusprogram uppdaterar virusdefinitionsfiler på din dator minst en gång per dygn men ibland flera gånger per dygn så att du alltid har det senaste skyddet. Detta sker helt osynligt för dig ifall du betalt vill säga. Annars kan det hända att du kör med de virusdefinitionsfiler som du fick vid installationen eller senast då din produkt gick ut men därefter inte fått några uppdateringar och alltså är relativt oskyddad.
Gå in i inställningar och se när senaste virusdefinitonsfilen installerades. Om detta inte är alldeles nyligen så fundera på att antingen betala eller plocka hem något bra gratis program.
Tänk dock på att gratis versionerna av ett program såsom t ex Norton etc inte innehåller samtliga funktioner och inte ger samma skydd som om man betalt en fullversion.

Jag använder själv Microsoft Security Essentials - det är gratis, uppdateras flera gånger per dag ifall det behövs och slukar nästan inga resurser alls.
Det är både antivirus, spamskydd, skydd mot spionprogram och skadlig kod.
MS security essentials finns inte som ett köp program utan Microsoft ger bort fullversionen till alla som vill ha den.

Det finns naturligtvis andra alldeles utmärkta program som är gratis och ger ett utmärkt skydd