Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 994 ggr
j114
0

Hjälp med loopia

Hejsan! Behövet hjälp med att viadrebefodra en hemsida. Använder mig av gratis webbhotellet freewebs, och vill vidarebefodra den så att den blir en .nu addres. Jag har läst manualerna och gjort som det såtr, men det fungerar fortfarande inte. Någon som kan förklara hur man gör?

Hälsningar
Jaqueline

rulda
0

se till att alla bilderna hamnar i mappar som heter samma sak som du har skrivit i källan. Sen är det bara att kopiera och klistra. Pröva att göra hemsidan offline först på datorn så är det lättare att gå in och justera.

j114
0

Nej, hemsidan är redan uppe på www.jaqueline.webb.se Men jag vill vidarebefodra adressen så att den bli www.jaqueline.nu Men jag får det inte att fungera.

Jaqueline

rulda
0

men använder du FTP program (det heter så va? va ett tag sen) så har du väll filerna på datorn? Å då kan du väll bara ändra adressen så att det blir till .nu?

j114
0

Va? nej… Eller alltså, jag har ingen aning. Jag har gjort hemsidan direkt på freewebs.com så jag har inte filerna i datorn, utan dom ligger på freewebs. men man ska kunna vidarebefodra domännamnet eller vad det heter direkt. :S

Jaqueline

Isak
0

har du läst den här sidan på loopia? Länk

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Cavello
0

Då länkar du väl bara din freewebssida? www.freewebs.com/dittnamn till nu adressen och bryter länken med webb.se.

modmaker
0

Använd ett javascript på freeweb som skickar besökaren vidare inom en viss tid:

setTimeout('location.href="http://www.jaquline.nu'", 3500);

..skickar besökaren vidare automagiskt efter 3500 millisekunder, dvs tre&en halv sekund.

Kodraden placeras mellan en skripttag:

j114
0

#7 Tack så jätte mycket, nu fugerar det aldeles utmärkt! =D

Hälsningar
Jaqueline