windows live mail signatur
Kan någon hjälpa mig att skapa signatur och ställa in så alla mail jag skickar innehåller signaturen? Har precis bytt xp till Windows 7 och därmed har tappat outlook express. Jag tycker att det nya mailprogrammet är betydligt svårare att jobba med, men man har väl inget val? Tack för hjälp på förhand.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

ingen som kan fixa signatur i Live Mail? Det finns ju en knapp för signatur, så jag antar att man måste göra det på ett annat ställe, då blir DET ikonet aktivt .
Enklast är att du går in och väljer skapa nytt mail. Där går du in under "Alternativ" upp i högra hörnet och väljer sen "Meddelandeteckensnitt och signatur" och i rutan för "Personlig signatur" skriver du vad du vill ha.
Hoppas det funkar

Tyvärr, jag har ju läst detta,men jag har ingen arkiv-meny. Man blir ju frustrerad när de beskriver följande och sen finns inte knapparna de beskriver.
"Öppna Windows Live Mail genom att klicka på Start
. Skriv Mail i sökrutan och klicka sedan på Windows Live Mail i resultatlistan.
Klicka på E-post i det nedre, vänstra hörnet.
Gå till det övre, vänstra hörnet och öppna Arkiv-menyn. Klicka först på Alternativ och sedan på E-post.
Dialogrutan Alternativ öppnas.
Klicka på fliken Signaturer.
Under Signaturer klickar du på Ny.
Under Redigera signatur gör du något av följande:
Ange din signatur i rutan Text.
Klicka på Arkiv, klicka på Bläddra, välj den text- eller HTML-fil som innehåller din signatur och klicka sedan på Öppna.
Klicka på OK."
Sen när jag bara väljer alternativ i ett nytt mail, då leder det inte heller någonstans.

Det gick inte som de beskrev, men jag hittade så jag fixade det, tack i alla fall.
Man skulle högerklicka på den knappen som man skapar nytt mail med, och DÄR välja alternativ. Sen var det ju bara att göra som i Outlook express.