Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 741 ggr
Pia
0

Mail som spärrar inbox

Jag har problem med ett mail som spärrar andra inkommande mail i min mailbox ft.

Jag låter det ladda ner - tar evigheter… - när det ser ut att ha laddat ner poppar felmeddelande upp och nätverksanslutningen kopplar ifrån. När jag försöker ladda ner mailen igen, händer samma sak gång på gång…

Mailet kommer från en begåvad - in det här sammanhanget inte - person i min närhet, så jag vill bara tillfälligt spärra honom som avsändare. Och även fast jag spärrat honom nu, laddas ju mailet ifråga ner till spam-mappen ändå så problemet löses ju inte…

Finns det något sätt att finns att ta bort just det mailet från servern eller spärra just det från att laddas ner? 

*Hjälp*

johan
0

Jag har haft liknande problem och då var lösningen att ta bort det via webbmailen, men din mailbox har ju tyvärr ingen webbmail.

Man borde kunna göra det via telnet, men kan inte pop3-protokollet tillräckligt bra för att veta exakt hur man gör.

Mvh // Johan

Cartman
0

Testa att ge ngn pålitlig person dina mailkonto-uppgifter (*.iaf-fil i Outlook Express) och be denne att tömma din lådda. Jag brukade göra detta med faderns box när han körde modem. Annan femma iofs om annan lev än din inet-lev (typ iFokus).

Kaj
0

Kör du en brandvägg?

Jag vet att det kan vara problem med vissa mail och brandväggar typ Norton, McAffee, Zonealarm.
När jag haft dessa problem har jag tillfälligt stängt av brandväggen och då har mailet laddats ner. Därefter tog jag bort mailet och kopplade på brandväggen igen och då funkade allt.