Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2354 ggr
[TrueAlien]
2012-06-30 21:49
0

Trojaner

Hej!

Igår skickade min systers kompis en länk till mig, eftersom jag frågat om en länk till ett spel. Jag klickade på ladda ner och det stog att den laddade ner optimizer pro. Jag som är fullkomligt dum i huvudet trodde att det var ett program jag behövde för att kunna få spelet. Man märker nog att jag suger på datorer eftersom jag laddade ner optimizer pro. När jag sa det till kompisen så frågade hon om jag var helt dum i huvudet och skrattade och förklarade för mig vad jag hade gjort.

Åh hatar mig själv! Nu har jag trojaner. Hennes mamma kan typ allt om sådant här så hon försökte hjälpa mig men kompisen skulle spela så hon var inte till någon stor hjälp. Som tur var så fick jag hjälp av min systers andra kompis som hållt på med detta både idag och igår.

Nu är allting borta, tror vi. Hur märker jag om det fortfarande finns kvar någon annanstans på min dator?

/Okunnig smart sak som laddat ner optimizer pro

Halvdansken
2012-06-30 23:17
0

Kan du starta maskinen? Har du nåt virusprogram? Kör i så fall en scan så kan det nog ta bort det mesta. Eller ladda ner något. Jag kör med AVG, men det finns många olika.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

ru4real
2012-06-30 23:24
0

Leta igenoim din dator m ngt bra antivirusprogram. Det finns hur många som helst, men testa förljande (som funkar online oxå):

Dom är alla från stora kända säkra företag så det skall vara safe att använda dom.

[TrueAlien]
2012-06-30 23:25
0

Japp, jag har virusprogram. Vi har kört scan och laddat ner AVG också. Scan visade inget.

ru4real
2012-06-30 23:26
0

Då borde du vara safe. Men, testa ett par olika, de funkar på olika sätt faktiskt. Och sen alltid ha ett antivirus & brandvägg installerad.

[PeterWem]
2012-07-01 06:20
0

Nästa gång du ska installera en massa okända och kända program, använd en sandlåda så som Sandboxie.

Där kan du installera allt möjligt skit utan att din dator blir lidande.

[TrueAlien]
2012-07-02 22:21
0

#4 Jag har testat olika och det ser ut som att inget finns kvar.