Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1034 ggr
joytick
0

Ljudet fungerar inte

Ljudet vill inte fungera varken med högtalare eller hörlurar. Vet ej vad som kan va för fel, det är rätt anslutet. Jag har en Hp-dator med Logitech högtalare. Har kollat volymen i datorn och allt är rätt inställt. Vet ej vad jag har för ljudkort, hur kollar man det? Skulle väldigt gärna vilja ha hjälp med att få ljudet att funka igen.

Mvh Anna.

johan
0

Det låter ju nästan som att drivrutinerna för ljudkortet inte är installerade.

Jag vet inte hur det fungerar hos HP, men hos Dell kan man ladda ned alla drivrutiner som hör till just din dator. Där känner sajten igen vad du har för utrustning och hjälper dig hitta rätt. Kanske har HP något liknande?

I annat fall behöver du kanske ringa HP:s support.

Mvh // Johan

joytick
0

Har installerat om drivrutinen från hp's hemsida nu men det verkar inte fungera. Så jag ska ta och ringa support..

johan
0

Kolla i enhetshantereraren om du ser några fel. Minns inte exakt hur du hittar dit på XP, men högerklicka på "Den här datorn" och välj Egenskaper. Någonstans där ska det finnas ett val för Enhetshanteraren.

Om du har några prylar som inte fungerar som det ska brukar det vara en varningstriangel för dom enheterna.

Mvh // Johan

joytick
0

Hade kollat det förut och det var inga fel.. Men jag omformaterade hårddisken och nu funkar allt som det ska :)

Tac för hjälpen :)