Webbotell utan domännamn?
Överallt hittar jag bara webbhotell som man måste registrera ett domönnamn till… Finns det något billigt webbhotell som man kan köpa plats på utan att vara tvungen att köpa ett domännamn?
Ingår inte i det i ditt bredband? De flesta, t ex Bredbandsbolaget, har så att du kan lägga upp en hemsida utan eget domännamn.
Mvh // Johan
De flesta webbhotellen fungerar utan egen domän, i alla fall lågprisalternativen.
Men det är nog rätt ovanligt att någon vill betala för webbutrymme men inte ha en egen domän, så det alternativet kanske faller i glömska i reklamen och prislistorna.
#1. Jo det ingår, men webbhotellet som jag får gratis har bara en massa problem så jag har lessnat på det, tyvärr.
#2. Det stämmer nog. Men pappa hittade ett webbhotell som man fick en gratis .se domän till =) Altrså gör det inget om den inte används ;)
Man ska nog läsa avtalen rätt nog för dessa hotell som är "gratis". Loopia, One med flera är minst sagt tvivelaktiga.
Mvh // Johan
Jo, jag vet att ma måste vara försiktig o så, tyvärr är det lätt att glömma det…
Men pappa tyckte att crystone verkade bra så han har helt enkelt köpt plats på det webbhotellet åt mig :) får bara hoppas att han inte har missat något!

Jag vet inte men om man nu enkelt vill skapa en sida kan man ju testa pages från google… http://pages.google.com/
Det är ju låst till mallar, men det kanske underlättar. Annars så är det nog så att man får vad man betalar…