Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2049 ggr
[ChinHeart]
0

Tangentbord funkar inte

Hej..
Jag blir galen på allt! Min katt låg så fint i mitt knä när jag satt med min Compaq bärbara dator brevid. Så spyr han rätt ut på tangentbordet. "Radera" knappen eller vad man, den man går bakåt med, den blev seg och funkade knappt, och när jag tryckte på 1:an eller "?" så spammades 0:or, fattar inte varför. Sedan spammades nollor vilken siffra jag än tryckte på.

Startade om datorn och efter det funkar ingen knapp alls. Hela tangentbordet är dött. Finns det något sätt man kan inaktivera ett tangentbord på? Kanske gjort det.. Blev arg och slog till det en del när jag ville få igång det :S

Snälla hjälp mig, blir så arg när sådant här händer.

ru4real
0

Tyvärr kan det ju vara så att kräkset har runnit ner och kortslutit tangentbordet eller datorn. Och eftersom det är en laptop blir det mycket svårare att rengöra, om det alls går.

Du behöver nog skruva isär datorn för att göra rent den ordentligt, laptops och fukt är ingen bra kombination, som du redan märkt.

Försök iaf att torka rent så mycket som du kan, låt den torka ordentligt innan du startar den igen, så kanske den funkar. Eller så får du lämna in den, eller köpa en ny.