Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 3520 ggr
dogg
4

bgButton.png, avast- hur få bort filerna??

Hej, denna länk till antivirus programmet avast forum beskriver mitt problem, http://forum.avast.com/index.php?topic=85940.0. Jag har alltså fått lösenordsskyddade filer installerade på datorn, enligt avast är de inte infekterade och avast klarar inte av att ta bort dem. På startsidan finns massor av genvägar till dessa filer och de består bara av kinestecken typ. Jag har inte klickat på någon av genvägarna för att inte förvärra problemet. Provade med systemåterställning men det fungerade inte och datorn går nu så trögt att det knappt går att använda internet. Förstår inte diskussionen på forumet, de pratar om att avinstallera Trend Micro - någon som kan förklara vad det är? När jag söker på datorn hittar inte datorn filerna. Hur ska jag få bort dem? Tack på förhand/ Ulrika

ru4real
0

TrendMicro är ett antivirusprogram, som verkar vara jobbigt att avinstallera. Om det är den som du har haft installerad, testa att köra följande program; http://solutionfile.trendmicro.com/solutionfile/TIS/TISTOOL/SupportTool_32-bit.exe

Att datorn inte hittar filerna tyder ju på att det verkligen är ngt som inte skall vara där. Vad har du för operativsystem, version och antal bitar. Vad har du gjort för att få det där problemet? Vad installerae du senast?

dogg
5

Hej, problemet uppstod några dagar efter att jag gjort en uppdatering av adobe reader- som inte gick igenom- det stod att det var något fel och sen låste sig datorn. Startade om den och tänkte inte mer på det. Men sen kom detta kanske en vecka senare, har inte installerat något på datorn så jag vet inte var det kommer ifrån.

Det jag har gjort är att försöka söka filerna men det går inte att hitta dem. Avast hittar dem när jag gör en fullständig sökning efter virus, det står då att dessa filer inte går att skanna, sen ska det gå att markera och ta bort dem via avast men det går ju inte för de lösenordsskyddade? Operativsystem- är inte så teknisk är det windows xp du menar? Det har jag och antal bitar vet jag inte.  Det jag har gjort för att komma åt problemet är att jag gjorde en systemåterställning men det hjälpte inte, försökt söka filerna, går inte. Vet inte vad mer jag kan göra? Tack för att du svarade, några mer tips? Ska prova länken och se vad som händer.