Movie Maker går inte att öppna...
Har Movie Maker installerat på datorn och har gjort en del filmer men nu kan jag inte öppmna programmet…kan det finnas en koppling till att jag nyligen installerat en skrivare? Det fungerade innan installationen.

Om du menar att länken till startikonen för Movie Maker inte fungerar så kan du pröva att gå till Startknappen och skriva "movie Maker" där. Då skall Windows leta upp varprogrammet finns och du kan sedan klicka på exe filen direkt i resultatet och se ifall det fungerar.
Tack för svar…när jag trycker på länken så kommer det upp ett meddelande där det står:Det går inte att starta Movie Maker.Kontrollera att datorn uppfyller minimikraven. Har kollat så det är uppfyllt.
Detta problem uppstod efter jag installerade en skrivare…tänkte om det hade nåt med det att göra.

Verkar otroligt att en skrivare skulle kunna påverka något sådant.
Nu vet jag inte om du kör "gamla" Movie Maker eller om du kör Movie Maker från Windows Live Essentials. Live Essentials är det du numer skall använda dig av. Det är gratis och det finns dessutom en del andra program.
Movie Maker kräver Directx9 för att funka. Den får du med om du laddar hem från Live Essentials.
Microsoft har tagit bort program ur Windows som Movie Maker, Messenger, Outlook express mfl och ersatt dem med Live Essentials som man numer får hämta hem själv från deras webbsida.
Ja jag tycker ju också det verkar långsökt med skrivaren…men allt funkade innan.Jag har Windows Live Essentials så det är inte problemet,har jobbat i programmet med mina semesterfilmer senast för en vecka sedan utan problem.
Nå,jag får väl försöka se om jag hittar nån lösning.
Tack för att du tog dig tid!