virus. Hjälp
Jahja, Så går de när man öppnar mejl man inte känner igen.
Datorn har raderat allt. Och då menar jag allt. Förutom msn och papperskorgen(?) . Via msn kunde jag ta mig in hit. Och fråga er. Som förmodligen är bättre är mig. En tjej på 22 år utan datorintresse.
Den har startat någon program som skriker att det är hårddisk failiure. Och att jag måste reparera det. Allt är på engelska så jag förstår inbgenting. Och så måste jag tydligen köpa något för att kunna ta bort det?
Fast jag har virusskydd innan . men datorn har som sagt raderat allt. Så det finns inte kvar. Inte ens startmenyn som brukar ligga nere till vänster finns kvar.
Någon som kan hjälpa mig ?
Tacksam för snabba svar.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
jag har hört/ läst om något sånt här visrus innan, något om att de inte raderar allt bara gör så att de ser ut som de. och att man då ska betala för att få det tillbaka och stt det inte är säkert att man får det tillbaka.. bara för att lura en på pengar.
vet dock inte vad du kan göra om du inte känner någon som är väldigt datakunnig eller så lämnar du in den på någon dataorfirma.
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
Virus = vanligt microsoftproblem, om du inte kan något själv om det får du vackert betala någon som har tid lust eller ork att hjälpa dig- Bara för dig att gå in till någon datorservicefirma och slanta upp vad det kostar att reda ut problemet. Precis som #1 säger är sannolikt inget raderat från din hårddisk.
Det finns många operativsystem där den här typen av problem är extremt ovanliga.
/Désirée
det smidigaste är att lämna in datorn alternativt fråga någon i din närhet att hjälpa dig, att vi ska kunna förklara för dig hur man går tillväga är snudd på omöjligt då vi inte vet vad/vilket virus det är vi ska hjälpa dig med.
http://onelund.com

Det är inget virus det är Malware!
Ta och avinstalera programet som skriker och låt sen ingen annan instalera något på din dator!
Du tillåter nämligen alla att instalera vad som helst på din dator om du surfar som administartör!
Gör en systemåterställning, det e enklast!
Låt sen ditt ativirusprogram scanna hela datorn.
Sen kör du ett antmalware-program.. typ ADaware!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Som zepp säger, starta windows i felsäkert läge och gör en systemåterställning (antar att du har windows
).
Detta gör du genom att trycka f8 knappen innan ditt windows startar så får du fram startalternativ, välj felsäkert läge där. När du sen kommer in i windows kan du göra systemåterställning, man får en fråga efter man loggat in som man svarar nej på, därefter ska systemåterställning dyka upp. Välj ett datum några veckor tillbaks där du vet att allt funkade.

Detta var ett malware som började dyka upp för några månader sedan.
Du har fått det via någon webbsida (och det var inte många om ens några Antivirus program som plockade detta i början).
viruset lägger sig som ett program i aktivitetshanteraren med ett namn av siffor följt av exe. Så fort man tar bort det så hoppar det igång igen.
Nåväl det enda programmet gjort var att gå igenom dina bibliotek och mappar och ändra egenskap på dem så att de är "Dolda". Sedan slår programmet på att INTE visa dolda filer och mappar i utforskaren. Det är därför som du tycker det ser ut som om allt är borta men om du slår på att visa dolda filer så finns de där.
Virusprogrammet simulerar en Windows dialog som säger att du har en skadad disk och om du klickar dig vidare (gör inte det) så kommer du till en betalsida för ett program som sägs skall fixa detta.
Det går enkelt att få bort viruset själv. Jag har en beskrivning av aktiviteterna hemma ifall du vill kan jag posta dem här.
Hojta till i så fall