Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 563 ggr
neonrosa
0

Vad har jag gjort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag råkat trycka på någon knapp så all text på alla hemsidor är jättestor. Funkar inte att klicka på "Visa" och sedan välja textstorlek.

Skickar med en bild på hur det ser ut

neonrosa
0

Och nu funkar dessutom inte knapparna som de ska. När jag vill ha kolon, så blir det en > på msn. / blir &. Nu har jag verkligen gjort något konstigt…

johan
0

1. Du har ändrat textstoreken genom att gå in i Sida, Textstorlek. Gå in i Sida, Textstorlek och välj Medel.

2. Du har växlat tangentbordsspråk genom att trycka Alt+Shift. Om du tittar nere vid klockan på datorn så kommer det stå EN, tryck Alt+Shift igen så att det istället står SV.

Mvh // Johan

neonrosa
0

2. Som jag sa, så funkar det inte att änra textstorlek. Jag hade inte gjort det innan heller… Testade, och nu funkar det som vanligt igen på msn, när det står "EN" men konstigt på iFokus. Funkar däremot bra igen på iFokus när det står "SV" men då fukar det konstigt på MSN.  /

xarfez
0

Det är inte så att du har zoomat hela sidan? Titta längst ner till höger på webbläsaren.

Kaj
0

Eller har du möjligen ändrat storleken på texten i din webbläsare? Om så så kommer alla sidor du surfar till vara i större text

JimJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Titta min bifogade bild om hur du ska göra. Välj "Medium". Då kommer texten troligtvis vara normal igen. :-)

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Petersen
0

Eller så håller du nere CTRL tangenten samtidigt som du scrollar på musens hjul till önskad text-storlek (såvida du har en mus med hjul).

johan
0

#7: Ctrl+rullhjulet i IE ändrar zoom, inte textstorlek.

Mvh // Johan

Petersen
0

Är så "FireFoxad" så jag missade det. Sorry

Zpookey
0

Sanning med modifikation….

CTRL+Scrollhjul = Zoom i IE7
CTRL+Scrollhjul = Textstorlek i IE6

Men eftersom att Neonrosa har IE7 så stämmer ditt påstående i det fallet :)