Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 3411 ggr
johan
0

Läsa Hotmail i Outlook

Nu finns det ett gratis tillägg till Outlook 2007 för att läsa din e-post från Hotmail direkt i Microsoft Outlook 2007. Microsoft Office Outlook Connector låter dig synka alla dina mail så att du har dom i Outlook och alla fördelar det ger. Några av de största fördelarna är kanske att du kan läsa dina mail offiline, söka blixtsnabbt, flagga dom med mera. Även dina mappar synkas.

Om du har någon av betaltjänsterna MSN Premium, Office Live Essential eller Office Live Premium kan du dessutom synka kalender, uppgifter och anteckningar.

>> Ladda ned Microsoft Office Outlook Connector (beta)

Mvh // Johan

Petersen
0

Lysande tips, tackar för det!

Alberta
0

Jag har Hotmail läsbart direkt i Outlook Express sedan något år. Det kostade ingenting. Jag har inga tilläggstjänster. Synkronsierngen gjorde jag via inställningarna på Hotmails sida. Funkar hur bra som helst fortfarande.

Denna gratisfunktion har tydligen försvunnit,  för på min nya dator gick det inte att göra så, funktionen fanns inte kvar på Hotmails sida.

johan
0

#2: Outlook Express har varit annorlunda tidigare. Tipset i #0 handlar om "riktiga" Outlook.

Jag är rätt säker på att Windows Mail i Windows Vista också kan hämta Hotmail-mail utan problem.

Mvh // Johan

Alberta
0

#3 Jag kollade just mitt Hotmail-konto.

Där kan jag under Hjälp > Arbeta offline läsa att denna funktion för Outlook Express och "riktiga" Outlook numera bara finns för kunder hos Hotmail som har tilläggstjänster. En förändring har alltså skett och där står också orsaken (spam).

johan
0

#4: Ja, men nu är det alltså gratis igen om man har Outlook 2007. Har man Windows Mail finns det redan inbyggt.

Mvh // Johan

Petersen
0

Windows Mail under Vista hanterar inte Hotmail.

johan
0

Skämtar du? Varför heter det då Windows Mail och Hotmail byter namn till Windows Live Mail?

Mvh // Johan

Petersen
0

#7 Jag skämtar inte nej.

Mer info finns att läsa här om du är intresserad.

johan
0

#8: Vi har båda rätt. :)

Så här ligger det till:

I Windows Vista ingår Windows Mail. Windows Mail har inte stöd för Hotmail eller Windows Live Mail.

Det finns även en betaversion av uppföljaren till Windows Mail som  heter Windows Live Mail. Windows Live Mail kommer ha stöd för Hotmail, RSS, fotodelning och andra fiffiga funktioner.

Windows Live Mail finns för nedladdning, men tyvärr inte för oss svenskar ännu så länge.

Mvh // Johan

Petersen
0

Jag känner till Live Mail som för övrigt ingår i konceptet "Windows Live (Spaces)", har även testat det. Visst är det en trevlig idé och ser väl ganska hyfsat ok ut men det är sååå himla segt så det är obrukbart för mig. Innan det kommer en snabbare lösning så föredrar jag ha en lokal mail & kalenderlösning, med mailen och själva kalenderdatat på en snabb server "därute".