Köpt bildskärm-hur ställa in?
Hej, behöver lite hjälp igen har köpt denna: Fujitsu Amilo SL23T-1 LED och har fått en dator gratis så jag antar att datorn är problemet då det är ihop byggd äldre stationär dator men internet går hyfsat snabbt och den hackar inte, men bilden är jättesuddig när man kör tv play kanalerna i fullskärm. Den är skarp så länge den inte är fullskärm. I instruktionsböckerna så står det bara använd auto inställningen eller ställ in manuellt. Har provat lite att ställa in manuellt utan framgång eftersom det inte står något i instruktionsboken om detta. Har läst recensionerna för skärmen och där står det att fabriksintställningarna är inget att ha men det gick lätt att hitta andra bättre inställningar-vad menas med det? Har ingen datakunnig i min närhet som har tid just nu, är tacksam att jag fick en dator att börja med. Har varit sjukskriven länge och har inte råd med ny just nu. Kan jag göra något själv? Finns det någon guide? Tacksam för all hjälp!
Hur skulle du beskriva suddigheten? Låter som om du inte spelar upp i HD-format eftersom det ser ok ut annars. Det är iaf min spontana tanke. Du kan oftast ändra upplösningen (till 720p eller 1080p) i högra-hörnet-regionen.
beror lite på vad du tittar på för program. studioshower med hd-inspelning eller livesport. i en studio rör ju folk sig inte så mycket, så det ser väl skarpare ut, men vid en sportsändning händer så mycket mer. satt själv och tittade mycket på svtplay under os, och hade högsta möjliga som de sände ut, det var pixligt då också. tittar även på eurosportplayer, och skillnaden mellan girot och touren var betydlig. sen om det var för att girot är italiensk tv-produktion och att touren är fransk, who knows. det handlar nog om hur mycket kamerorna får röra sig i olika riktningar, de kanske inte hinner med med all rörelseoskärpa som blir.
Hur blir det om du kollar på HD film?
Hej, även om jag har högsta kvaliteten inställd så blir det inte riktigt bra, svtplay fungerar bäst medan tv3plays program är väldigt suddiga. Film är något bättre. Får nog ta hem någon som kan titta på det i och se själv och som kan hjälpa mig, svårt via ett forum men tack alla som försökt. Datorn jag som fått är ändå så trög att jag måste få ihop till en tystare och snabbare så då kanske internet fungerar bättre och då kanske bilden också blir bättre.