Datorn iFokus

Datorn

Etikettmicrosoft-office
Läst 1379 ggr
Hawknestgrove
0

Fråga om att arkivera mail

Nu kom rutan upp för mig igen. Där står det att jag kan lagra mail p g a att det är lite trångt. Jag vågar inte, då jag är rädd att jag inte hittar grejerna igen. Grejerna skulle lagras på:

C:\Documents and Settings\Gunilla Hallgren\Lokala Inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook\archive.pst

det är bara det, att när jag försöker hitta den platsen, så kommer jag inte längre än till inställningar och hur skall jag då kunna hitta mina arkiverade mail?

Datadummien Gunilla

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

xarfez
0

jag tror du hittar dem till vänster bland massa mappar som du kan fälla ut i outlook.

Hawknestgrove
0

Jo, det stod om att jag kunde hitta dem till vänster, men jag törs inte, när jag inte ens hittar platsen på hårddisken? För där borde den ju finnas, eller hur?

johan
0

Mappen Application Data är dold, så du kan behöva visa dolda filer och mappar. Det gör du i Utforskaren, Verktygsmenyn och Visa mappalternativ.

Ett snabbt sätt är dock att ställa dig i adressfältet i utforskaren och skriva %appdata% och trycka Enter. Då kommer du direkt dit.

Mvh // Johan

Hawknestgrove
0

Samma sak här: hittar inget adressfält….

xarfez
0

När du har utforskaren uppe, eller en mapp öppen, klicka på visa > verktygsfält > adressfält.

Hawknestgrove
0

Händer nada. basra en lite ruta till höger uppe som är skuggad och säger adress

Jenna-Gun
0

När jag sparar mail så klickar jag på "spara som" Och sparar i en mapp som jag skapat i "Mina dokument".

Den mappen har jag döpt till Arkiverade mail.

Ska jag spara ett mail tillfälligt så klickar jag i Arkiv "flytta till mappen

som jag döpt till Tillfälligt.

Man kan skapa egna mappar i Lokala mappar.

Jenna

Zpookey
0

Tryck på start->kör och skriv in
C:\Documents and Settings\Gunilla Hallgren\Lokala Inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook
och tryck sedan på enter…då kommer du in i rätt mapp även om den skulle vara dold.
Observera att du INTE ska skriva med "archive.pst" utan bara resten av sökvägen.

Hawknestgrove
0

Tack alla, hoppas jag lyckas när det blir lite trångt…..

johan
0

Outlook frågar ALLTID om du vill arkivera mail, oavsett om det är fullt eller inte. Själv tycker jag inte om arkiveringen, så jag bockar alltid i att den inte ska fråga igen och sedan säger jag nej till arkivering.

Grejen är ju att om du ändå har alla mail på din lokala hårddisk så gör det ju ingen som helst skillnad om de ligger i outlook.ost eller archive.pst liksom.

Den funktionen är egentligen mer för om man kör Exchange Server och inte får ha hur stor mailbox som helst på servern.

Mvh // Johan

Hawknestgrove
0

Tack Johan, tycker också det är JAG som ska bestämma när jag ska städa……