Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1772 ggr
beem
0

Koppla dator till TV

Jag försöker koppla datorn till TV' n för att kunna se program från  datorn på TV. Jag får ingen bild på TV.

Jag har ny laptop och relativt ny platt-TV.

Jag har ny HDMI-kabel.

Jag har läst hur man ska göra på nätet:

- TV och dator är avstängda.

- Jag kopplar HDMI kabeln i TV i Hdmi 4 och sen andra änden i  i datorn.

- Sätter på TV och dator.

- TV ställs in på ingång HDMI 4.

- Kontrollpanelen > bildskärmsupplösning. Här ska nu 2 skärmar visas men jag får bara 1. Jag provar trycka identifiera men inget händer.

Jag vet inte alls var jag ska leta och tar tacksamt emot tips.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Gurky
0

Vad har du för gfxkort?

KlyX
0

Det finns en funktionsknapp för tv/projektor. Det brukar vara fönsterknapp (bredvid ALT) samtidigt som f5 eller f8 eller nån annan fknapp. Det ska finnas en liten skärmsymbol på den typ.

Testa det.

beem
0

# 1 Ingen aning

# 2 - Ska kolla det ikväll.

Tack för hjälpen.

ru4real
0

Ge inte upp, det kan vara en del pyssel med att få det att funka.

Testa att gå in på grafikkortets inställningar, du bör få upp tv'n som en andra monitor. Där kan du sen välja vart du vill "skicka bilden".

jonteee_l
1

Spelade Battlefield 3 med min dator på en 50 tums skärm var riktigt nice körde med över 40 fps hela tiden på ultra i settings :D!

ru4real
0

Hmm, nu blev jag sugen på CS:GO på min tv, fast jag orkar inte dra kabeln igen. Haha

beem
0

Jag har nu kommit så långt att jag får  upp 2 bildskärmar när jag går in via Kontrollpalene > bildskärmsupplösning.

Enl. instruktionen ska jag nu identifiera och det gör jag.

Men……..ingen bild dyker upp på tv' n.

Jag  har  också testat fönsterknappen vid Alt och P (står att man ska göra så) - inget händer.

Jag har kollat grafikkortets inställningar men där ser jag  inte TV' n som andra skärm.

Gurky
0

Om grafikkortet inte känner av att du har en till bildskärm kommer det inte att bli någon bild. Som sagt, vad har du för kort i datorn?

beem
0

# 8 - Hur kollar  jag det?