Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1420 ggr
tweedy1
0

råkade komma lite vatten på touchpaden

hej! Igårkväll så råkade det komma lite, kanske 1 tesked vatten på touchpaden, jag orkade bort det lilla och sen fortsatte jag använda datorn utan problem, men ca 20 min senare märkte jag att touchpaden inte funkade, den reagerade alltså inte när jag rörde den. Så jag stängde av den och lät den vara avstängd under natten. Och idag när jag skulle starta den igen så kom jag bara till "windows märket" och kommer inte längre än dit. Kan jag laga datorn, och hur då i så fall?

Mycket tacksam för svar!

Ladydragon
1

jag är tveksam till om det finns något att göra…

bärbar dator antar jag?

men om du vill o har pengar så kan du ju alltid prova att lämna in den till någon datorfirma som lagar datorer

det som troligtvis har hänt om det nu är en bärbar dator att det inte är tätt vid touchpaden och vätskan har runnit ner och hamnat inuti datorn och då är det kört datorer och vatten är en riktig dålig kombination

ru4real
1

Svårt att skruva isär en laptop, alldeles för mycket små komponenter och skruvar överallt. Men, ta ur batteriet och strömsladden (borde nog ha gjorts omedelbart) och låt den sen torka ordentligt, kanske på ett element eller liknande (kanske inte påslagna just nu).

Prova det först, annars kanske den måste in på reparation.

tweedy1
0

okej, tack för svaren!