Inloggningsproblem
Hur gör man om man har glömt sitt lösenord för att kunna logga in på sin dator?Min dotter har inte använt sin dator på ett tag,och nu kommer hon inte ihåg sitt lösenord för att kunna logga in på windows xp.
Mvh
Berra
Om du har något annat konto på datorn med administratörsrättigheter kan du logga in med det och ändra lösenord på din dotters konto.
Annars finns det säkert program som kan knäcka lösenorden, men jag vet inte hur dessa fungerar, hur pålitliga dom är eller var man hittar om.
I värsta fall får du installera om XP.
Mvh // Johan

Problemet är just att hon har bara ett konto på sin dator.
Får väl installera om då.Kan man då installera om med en cd från en HP bärbar dator??
Du ska alltid ha ett konto för administratorn också.
Vid inloggningsskärmen, prova att trycka Ctrl+Alt+Del (eventuellt två gånger). Då kommer du till vanliga inloggningsrutan där du kan skriva in administrator (eller administratör på svenska). Om du aldrig satt något lösenord där är det förmodligen bara tomt.
Mvh // Johan

eller tryck F8 när du startar datorn och innan windows laddas och välj felsäkert läge så kan du logga in som administratör och ändra på lösernordet till ditt vanliga konto
I värsta fall finns det program att ladda ned som hjälper dig med glömde lösenord till användarnamn i Windows.
Ett av de lite enklare av dessa program, heter Ophcrack Live CD. Ladda ned och bränn på en cd-skiva och starta om datorn med skivan i. Följ sedan anvisningarna så har du snart fått ditt lösenord tillbaka. :-)
Programet är inte olagligt att använda. Du hittar det här. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Jag vet inte vad skivan heter men jag har en skiva som man bootar ifrån och så listar den vilka konton som finns på datorn och så kan man plocka bort löseordet för respektive konto.
Det är inte programmet som JomJ tipsar om men det funkar ungefär likadant fast man nollar helt enkelt lösenordet istället så att man inte behöver något.
Ska ta reda på vad det hette.

#6 ERD commander?
Låter bekant :)

Administratörslösenord kan ibaldn vara samma som användardid direkt från leverantören om man inte ändrat det
User Administrator, password administrator (eller Administrator)
User Administratör, password administratör (eller Administratör)
funkar inte det pröva dem i pluralis på både svenska och eng. Administrators, Administratörer