IncrediMail adressbok
Jag borde redan njuta av min nya dator, jag trodde det skulle bli så mycket snabbare. Hursomhelst, jag sparade min adressbok .imb i mappen, men när jag skulle öppna, då händer ingenting, datorn känner inte igen, vilket program skapade adressboken. Jag har försökt leta på nätet, men eftersom jag är så mycket efter med detta utandatorhavandeskap, så jag tänkte att jag kanske få ett snabbt och korrekt svar här, så jag slipper ligga vaken denna natt också. Vore tacksam för snabbt svar, eftersom jag måste fortsätta mitt arbete där jag slutade då min gamla dator gav upp.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Aldrig hört talas om IncrediMail, men spontant tror jag det hade varit smartare att exportera din adressbok till något mer generellt format som t ex csv eller excel.
Har du kvar din gamla dator kanske du kan göra det?
Mvh // Johan
Jag hade installerat IncrediMail igen bara, läst in adressboken och sedan exporterat den som en .csv fil därifrån.
Efter det hade jag startat Outlook Express (som jag misstänker du använder nu) och gått till File | Import | Other Address Book och sedan bläddrat mig fram till den exporterade .CSV filen.
Dubbelklicka på E-mail textfältet, välj E-mail address från Select an address book field for the text field.
Se till så att Import är markerat & klicka OK
Du kan även kolla mappningarna så respektive fält i adressboken hamnar på rätt ställe i ditt Outlook Express ifall det nu skulle se annorlunda ut i IncrediMail vill säga.
Jag kör Engelska system men det är nog inte så svårt att finna de svenska motsvarigheterna om du kör svenskt windows.

Jo, IncrediMail är en rätt kul epostprogram, kanske mest för flickor, eftersom flickor vill väl ha tillgångar till flera vackra bilder, möjligheter till utseende mm. (Det var ingen diskriminering - fniss) Problemet var att jag inte hittade adressboken i min dator. Men jag fick hjälp, och vägen dit var:
- Den här datorn
- lokal disk
- Documents and Settings
- Min avdelning
- Lokala inställningar
- Application Data
- IM
- Identities
- En mapp med en massa siffror o tecken
- Adressbok
Men tack för hjälpen i alla fall.
Jag personligen hatar människor som använder sig av incredimail.
Varenda gång man får ett sån mail så är det glada gubbar, bakrunder och animationer.
Incredimail i sig är ett jättebra program om man tycker att man har en för snabb dator och man vill sega ner den lite.
Jag har faktiskt bett alla mina bekanta som använder sig av incredimail att inte maila mig om de använder det programmet fler gånger….fruktansvärt irriterande att få sådana mail.
#4: text/plain rules?
Mvh // Johan
Varför ska jag göra det lätt för mina kompisar? ;)
JAg älskar såna där banrsliga grejer, men just Incredimail har jag bannlyst. Vem behöver det, när man har Microsoft outlook och kan få en gullig kisse i alla fall?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag skickar inga animationer och en massa gubbar, men använder samma bakgrund som jag har på min hemsida, med samma textfärg och stil. Jag tycker att det blir stiligt. Och det har hänt att när någon var snäll, då skickade jag tillbaka en ängel i stället för en massa text. Jag gillar inte heller en massarörliga ludd för jag vill koncentrera mig på innehållet. Men jag har skrivbordsunderlägg från Incredi och likadat skärmsläckare. De är jättefina.
heheh, www.catslikefelix.com …..Snacka om festlig skärmsläckare…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....