Orientering i Word
Sitter med en projektrapport i Word 2007. Har en separat fil (.doc) som har liggande orientering som jag vill infoga i min rapport (.docx) som har stående orientering. Jag har sett andra dokument där båda orienteringarna finns i samma dokument men jag har ingen aning om hur detta görs i praktiken. Någon som kan förklara?
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

From den sida du vill ha liggande format på.
Ställ dig där. Gå till fliken Sidlayout och välj den lilla pilen längs ner till höger för denna flik (dvs under alla valen för Marginaler, Orientering, Storlek och spalter). Den lilla pilen är klickbar och tar dig till fler alternativ för sidlayout.
Välj därefter format liggande och längre ner har du valet Använd i: där anger du härifrån och framåt.
När du sedan vill ha stående format igen så gör du på samma sätt genom att ställa dig på första raden på den sidan men väljer nu Stående foramt och härifrån och framåt.
Mer avancerat - du kan även välja att ha hela stycken i liggande då väljer du helt enkelt "Detta avsnitt" vid valet i stället för härifrån och framåt
Du har inga mer sådana här grejer som kan vara till nytta för oss som inte kan word så där jättebra? tog mig friheten att kopiera, för min egen del, naturligtvis.
#1 Tack så mycket!
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft