Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 2110 ggr
[cookies]
0

Nätverkskort = Inaktiverat?

Hej!

Det är så att jag har tagit mig an uppdraget att fixa min flickväns mammas dator. Det gick inte att starta som den skulle så jag har nu installerat windows 7 (igen) på den. Nu är det så att den inte vill komma in på internet med hjälp av det trådlösa nätverkskortet. Jag hinnet inte ens några nätverk!

Jag gjorde misstaget att formatera om partitionen där det ligger installerat normalt (fråga mig inte varför jag gjorde så… men jag tror jag hade en bra tanke om det….). Så nu efter så kan man bara ansluta till internet via nätverkskabel, visst det är bättre än att inte ha en fungerande dator men ändå..

Datorn är en laptop, märke emachines.

Det finns ju en knapp med nätverkskort på, där man aktiverar/avaktiverar kortet. Det lyser varesig jag trycker på den eller inte. Jag testade ladda ner drivrutinen för kortet jag tror det är, kollade i enhetshanteraren under "network adapters". Där står det:
Atheros ar8132 pci-e fast ethernet controller (ndis 6.20) driver

Men det hjälpte inte med den drivrutinen… Någon som har en aning om vad som kan vara fel? För övrigt hade min moster precis samma problem med sin dator (dock av annat märke).

Snabba svar skulle uppskattas STARKT! :)

KlyX
0

Provat att söka automatiskt efter drivrutin?

annars:

http://support.gateway.com/us/en/emac/product/

mata in rätt modell där, borde finnas drivrutiner

[cookies]
0

Fixade det förut, hittade modellnamnet i BIOS (vilket jag inte tänkte på innan..) så laddade ner alla drivrutiner jag hittade, och såklart så var det den SISTA jag installerade som fick det att funka, smått panik :(

Tack för hjälpen i alla fall!! :)

hejo
0

Kul att du fick igång nätvekskortet igen, retsamt med sådana problem. Bara en tanke; det går ju även att hitta drivrutiner etc genom att söka på datorns serienummer/modell.

Mvh Henke

[cookies]
0

#3 det var datorns mordell jag sökte på när jag fick de rätta :)