HTML signatur i Outlook 2007
Hej!
Min HTML signatur från outlook 2003 funkar inte i nya outlook. om man klistrar in HTML där man skapar signaturen så skriver outlook ut all kod i mailen…
är det nån som vet hur man fixar detta?

Min fungerade utmärkt efter uppgraderingen utan att jag behövde göra något.
Kan det ha och göra med vilket format du använder i Outlook 2007? Du bör ha HTML formatet påkopplat och inte RTF eller Plain text.
Jag har inte heller några problem med det. Låter nästan som att du klistrat in HTML-koden i Signatur-editorn.
Mvh // Johan

Jag testade just nu och det går inte att klistra in html kod i signatur editorn för den tror att det är vanlig text så då kommer alla html-taggarna med.
Microsoft har tagit bort den avancerade editorn i outlook 2007. I stället skall man använda en vanlig editor (t ex word eller Outlooks egen där du skriver mail). Designa hur din signatur skall se ut med de design funktioner som finns där t ex tabeller, typsnitt, sätt inbilder gör text rullande eller vad du nu vill göra. Sedan gör du kopiera och slutligen klistra in detta i outlooks 2007 signatur editor. Och vips allt är på plats. Du skall alltså inte klistra in html koden utan bara det du ser i visa läget från den editor du använde.
(Du kan även använda vilken annan html editor som helst men enklast är väl Outlook eller Word)
MS har en demo på följande sida som kanske kan hjälpa dig.
Klicka på länken Create great-looking signatures for your e-mail och efter ett par sidor med next knappen så ser du hur man skall göra i praktiken för att få ett mer proffesionellt utseende än vad Outlooks egen signatur editor klarar.
tack för svaren.
//E.
Det går även att skapa signaturerna som HTML-filer för hand.
En signatur i Outlook består i själva verket av tre filer. En för text-mail, en för RTF-mail och en för HTML-mail. Eftersom RTF-mail är totalt värdelöst, så gör inte den signaturen så mycket nytta och men lider inte av att inte ha den.
Om du går till mappen %appdata%\Microsoft\Signaturer (eller Signatures för engelsk Outlook) så kan du skapa filerna där. Skapa t ex en fil som heter johan.txt och en som heter johan.htm så ska resten sköta sig själv. Du behöver nog gå in i Outlook och bestämma vilken signatur som är standard, men det ska vara allt.
Tänk på att Outlook 2007 har en massa korkade begränsningar i HTML-renderingen, så glöm bakgrundsbilder och marginaler. CSS är också krångligare, så jag skulle köra på plain old html 3.2 med font-taggar och tabeller om man vill göra avancerade saker.
Mvh // Johan
Mvh // Johan