internetcalls
Med programet internetcalls ringer man från datorn till vanliga telenätet gratis i sverige men även till usa
http://www.internetcalls.com/en/index.html
men hur kan man göra så att man får ett trådlöst headset/telefon till datorn för en rimlig penning ???
mvh/bjorsa

Undrar om denna funger med internetcalls?
IPsmart adapter, möjliggör inkoppling av valfri standardtelefon via din dators USB-ingång. Därefter kan du ringa över hela världen genom ditt bredband och SkypeTM. Medföljande mjukvara erbjuder dessutom kostnadsfria samtal (10 minuters intervaller) till det fasta telefonnätet i flera länder. Kräver Win XP/2000 och bredband.

36-1679
495,00
st.
den fungerar med skype så är de någon som vet om de e någon skillnad mellan dessa program (internetcalls skype) eller fungerar headsets/iptelefoner som fungerar för skype fungerar dom oxå för internetcalls ???
mvh/bjorsa

Har äntligen lyckats koppla ihop mina Bluetooth hedset med Skype. Köpte en Bluetooth Data Suite MA-700 från Clas Olsson. Nu kan jag välja om jag vill ha Hedset som standar ljud utgång och ingång. Problemet jag hade tidigare var Motorlas drivrutinen. Tog bort allt och installerade MA-700 drivrutiner först och det fungerade.
Nu kan jag även lyssna trådlöst allt som går via datorn, TV, musik och radio. 10 meter är nog en överdrift men 3-4 meter är ganska realistiskt, sen blir ljudet ganska skräpigt.
// kari

Låter intressant men förstår inte riktigt ,är de så att du tagit ett vanligt bluetooth headset och kopplat ihop med datorn ?har du nån länk för jag hittar inte din Bluetooth Data Suite MA-700 på clas olson
mvh/bjorsa

Bluetooth® USB-plugg med redigeringsprogram. Erbjuder trådlös överföring mellan dator och andra bluetooth® produkter exempelvis mobiltelefon eller handdator. Medföljande redigeringsprogram gör det möjligt att editera/synkronisera telefonbok, kalender etc på sin dator. Man kan även skapa polyfona ringsignaler till sin telefon, skapa MMS, skicka och ta emot SMS/EMS, redigera bilder m.m. Med den senaste programvaran (ver. 9.0) kan även enheten användas att koppla samman ett trådlöst Bluetooth® headset med din dator och därigenom få möjlighet till IP-telefoni. Kräver Windows 98SE eller senare.
36-1122 349,00 kr
Har kopplat ihop Nokia HS-3W med produkten i bilden.
// kari