Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1592 ggr
beem
0

Ladda ner VLC mediaspelare

Jag ska testa VLC mediaspelare eftersom jag lästa så mycket bra om den men stöter redan vid nedladdningen på problem.

Här anges 3  alt. Är det bara den första jag behöver ladda ner ?

De övriga är väl bara zippade som ska packas upp och installeras……..eller ?

Den första har exe-installer och de övriga ingen alls. Vilket är att föredra ?

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
0

Laddade ner den första och det verkar fungera bra.

Jag vill gärna veta vad som skiljer de olika alt. i alla fall. Bra att veta till en annan gång.

Zepp
0

Det är bara packat på olika sätt.. och den första är en exe.. dvs det är en körbar fil som instalerar direkt om dun klickar på den.

De andra är komprimerade för snabbare nedladdning och får antagligen packas upp före man instalerar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
0

# 2 OK då vet jag. Tack för hjälpen.

papa-bear
0

vlc är väl den spelare som klarar de mesta formaten, från flv och t o m dvd, och allt därimellan.

beem
0

Jag har lästa många bra kommentarer om VLC. Nu återstår bara att fatta hur man använder det. Många av de manualer som finns på nätet gäller gammal version och den nya ser lite annorlunda ut.

Kaj
0

För vanligt bild och ljud är det inte så svårt. Bara dra filen (mp3, wma… mpeg, avi, mkv, vob, iso …) ditekt in till VLC när den är startad så börjar filmen eller musiken att spela.

Lite krångligare - men inte svårt - är det om man vill typ stream multimedia från internet eller t ex rippa en streamad film från youtube eller någon annan streaming site. Men det finns bland valen högst upp. Fast att läsa beskrivningen är nog bäst. Det är inte så där jätte stor skillnad mellan den nya versionen och den som det finns manual till vad gäller dessa funktioner så det skall duga med den instruktionen.