Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 732 ggr
SallyB
0

Fråga om Ram-minne

Jag har nyligen bytt dator från en HP till en ACER (båda laptops med ganska identiska hårdvarukonfig.).

Kan jag nu ta uppgraderade Ram-minnet från min trasiga HP och flytta till ACER:n? Det är samma sort/typ av minne, men om jag söker på olika minneskonfigurationssajter så får jag olika svar map artikelnummer (ibland att det verkar vara samma och ibland olika).

Går det att göra?

Edit: Det är förresten ett "512MB SODIMM DDR-RAM 200pin PC2700-minne"

johan
0

Inte expert på hårdvara, men jag tror att det ska fungera.

Mvh // Johan

Petersen
0

Bara att stoppa i.

skrellet
0

funkar det inte så funkar det inte. att prova förstör inget, så länge du är försiktig och inte bryter nått så är det bara att dra ur minnet igen om det inte funkar. Glad

JimJ
0

Om du har ett DDR SO-DIMM 144 Pin på båda, kommer det garanterat att fungera. Annars kommer minnet inte att kunna stoppas i då det är helt annat uttag om du har ett DDR2 SO-DIMM. Sedan beror det också på om hur mycket minne datorn klarar utav. Men det är bara att stoppa i, börjar datorn låta med 3 pip i följd (beror på tillverkare av moderkort, men standard är så), betyder det att det är fel. Det händer dock ingenting med datorn, så du kan lugnt försöka. :-)

SallyB
0

Tack för svaren!

Då känner jag mig lugn att prova :) Som sagt - det lär ska vara samma slags minne till båda.