Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 951 ggr
[Stripez]
0

HJÄLP! Grafiken krånglar...

Hallå!
Grafiken på min laptop började för ett tag sedan att krångla, vilket är till största delen mitt fel… Oskyldig

Jag installerade Left 4 Dead 2, men när jag skulle börja spela det så fick jag upp en ruta där det stod att mina grafikdrivrutiner är för gamla. Det var även en länk till en hemsida där man kunde fixa det, så jag följde instruktionerna noggrannt och installerade rätt uppdateringar för mitt 32-bitars system. Men i slutet på uppdateringen fick jag upp ännu en ruta där det stod något om att den var till ett 32-bitars system som jag tydligen inte har (vilket jag är 10000% säker på att jag har då jag kollat bildskärmsinställningarna x antal gånger), så den slutfördes inte.
Jag testade flera gånger och även med andra uppdateringar, men inget funkade så jag fick gång på gång avinstallera det jag just installerat för att kunna testa med något annat.

För ett tag sedan skulle jag avinstallera något AMD/ATI-program som jag trodde att jag just installerat, men under avinstallationen så fuckade grafiken upp sig och efteråt så byttes min fönsterfärg till Windows Basic (dvs den var inte genomskinlig längre). Det var uppenbarligen något viktigt som jag just tog bort… Skrikandes

Grafiken på ett mindre krävande spel som jag har krånglade också efter detta trots att det funkat felfritt innan.

För inte så länge sedan fick jag reda på att jag kunde återsälla systemet till en tidigare tidpunkt. Jag gjorde just det, men jag kunde inte återställa så tidigt så att avinstallationen av det där programmet aldrig slutfördes. Så nu sitter jag med en återställd dator till ingen nytta…

HUR ska jag kunna återställa min grafik som den var innan, och HUR ska jag uppdatera de där grafikdrivrutinerna så att jag kan spela det där spelet?! Det verkar helt omöjligt att göra det för allt bara krånglar vad jag än gör. Nu är jag fruktansvärt trött på det här!

Datorns märke: emachines
Windows 7, 32 bitars
Och det står 'ATI Mobility Radeon HD 5470 Graphics 512 MB' på ett klistermärke på datorn, om det kan hjälpa.

- Emma

ru4real
0

prova att starta datorn i felsäkert läge, man trycker oftast F8-knappen när datorn startar, precis när det piper.

Försök sen att ominstallera drivrutinen för grafikkortet, eller låt windows uppdatera sig självt.

Ladydragon
0

32 bitars är operativsystemet ingenting med grafiken att göra…och du har 32 bitars version

ta och läs på hur man avinstallerar grafikdrivisarna och sen installerar du dom igen

jag avråder dgi i alla fall från att spela spel på din bärbara datorn grafikkorten är inte bra och dom uppdateras sällan och dessutom så brukar det bli stora problem med överhettning

[VSK]
0

Återställ drivrutinen i enhetshanteraren.

Zepp
0

Jupp.. spela spel på din stationära speldator!

Tetris kan du spela på din lapptop!

Grejen är att till stora delar så är laptoppar specialgrejer hopbygda på ett moderkort.. och man bör inte ändra på något förutom det som tillverkaren rekomenderar.. dvs de som satt ihop moderkortet!

På en stationär med separata kort för olika saker kan man göra uppgraderaingar av de olika korten.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.