Återställa i HP Pavilion
Jag har köpt en begagnad HP Pavilion dv7. Från början hade den Vista, därefter har den förre ägaren uppgraderat till Windows 7 Home Premium med HP:s uppgraderingsskivor som jag fått med datorn. Innan jag köpte datorn formaterade han om hårddisken och det går inte att återställa med F11, recovery och naturligtvis inte med uppgraderingsskivorna. Jag antar att det beror på att det inte längre finns något operativsystem i datorn. ;-)
Kan jag göra något, förutom att köpa återställningsskiva från HP för dyra pengar? Läste om någon som gjorde D:-partitionen aktiv och sen bootade datorn därifrån och återställde. Hur gör man i så fall D: aktiv?
Är det inte så att HP Pavilion dv7 bara har en hårddisk?
Om fallet är så, så har antagligen återställnings partitionen varit i D:, men om förra ägen formaterat hårddisken helt kan du inte mer få tag på den pratitionen för att den försvann när hårddisken formaterades.
Ända lösningsen (som jag vet, finns kanske någon annan som vet hur man kan gå till väga.) är att instrallera windows vista (om du fick med skivor till det) eller köpa dig en licens ifrån microsoft