Skyddade AAC till Mp3?
Går det att på något sätt konvertera skyddade AAC-filer till Mp3 eller AIFF?
Jag har några musikfiler från iTunes Music Store som jag gärna hade konverterat till andra format för att bränna på CD/Mp3-CD.
Detta programet funkar iaf bra med vanliga acc-filer. Vet dock inte hur det blir med skyddade, säkert något krux :)
Du kan ju bränna skyddade AAC-filer till CD från iTunes.

#2 Men då är de väl kvar i AAC-format? Jag hade velat bränna dem som vanliga musik-CD för att kunna spela dem i CD-spelaren hemma och i bilen. Den stereon jag har i bilen kan bara spela vanlig CD, mp3 och wma om jag inte minns fel..
Nej, du kan bränna vanliga musik-CD direkt från AAC i iTunes. Enda begränsningen är att du kan bränna dem max fem gånger i samma playlist eller nåt sånt…

Mans, betyder det att man komma runt maxantalbränningarstokeriet genom att hålla på och ändra sina playlists?? det låter för enkelt för att vara sant. isåfall kan man ju tänka sig att shoppa hos iTunes framöver.
Absolut, och så har det varit sen lanseringen av iTMS. Jag kommer ihåg att det snackades en hel del om det.
Det där med att inte kunna bränna samma playlist mer än 5 ggr (tror jag det var) var nån slags eftergift till skivbranschen. Men mig veterligen skulle man kunna fortsätta att bränna samma playlist om man bara tar bort en låt och lägger till en låt ändå…

schysst, hade jag verkligen ingen aning om. hela album t ex bränner man ju inte så ofta längre,lite och nya låtar i playlisten är ju inget problem att ordna ;)

#4 Aha, men det är ju inget problem. Sällan jag behöver bränna samma spellista flera gånger =) Men hur får jag dem över i CD-format utan att konvertera om dem? Är det bara att lägga dem i en spellista och ställa in att jag vill bränna musik-CD?
#8 Exakt.

#9 Nice =)