Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 794 ggr
Fotord
0

CD/DVD mjukvara

Jag har kört Nero som program för att bränna till CD och DVD ett tag. Tyvärr har jag börjat få problem vilket resulterat i att många stackars cd- och dvdskivor slungats med våldsam kraft in i väggar och papperskorgar. Antagligen är det datorn som börjat slöa till något. Jag bränner på fruktansvärt låga hastigheter så det bord inte vara något problem.
Någon som har tips på ett lightprogram man kan köra? Jag behöver inte en massa lullull. Filer -> platta räcker. Jag har för mig att jag haft samma problem för en herrans många år sedan då Nero sumpade platta efter platta medan exempelvis WinOnCD funkade exemplariskt. Tyvärr har jag inte hållt mig ajour med mjukvaruutvecklingen sedan jag slutade vara student och blev av med mitt bredband. :-/

Kiara
0
Fotord
0

Den bränner ju bara iso och liknande. Det finns ingen annan där man kan plocka mappar och liknande? Jag bränner nästan uteslutande bilder jag tagit själv. Min uppkoppling tillåter inte att jag laddar ner filmer och isos mer än 2ggr om året :-(

AktieTrader
0

Det kan vara att din hårddisk är väldigt fragmenterad så den är jobba så mycket att den inte hänger med. Kör en defragmentering. Det kan även vara så att andra program tar krafy från processorn eller mycket minne så bufferten blir liten. Kolla i aktivitetshanteraren när du inte bränner om processorn jobbar mycket (>10%) eller det är väldigt lite minne ledigt.

Kaj
0

Se även till att Nero har buffer overflow på. Jag har Nero men inga sådana problem (so far)

kari
0

Kan också vara din brännare som håller på att ge upp.
Hade själv problem med min nya bärbar. Först så kunde
jag inte läsa DVD skivor som jag hade bränd, däremot så
fungerade CD bränning/läsning bra. Till slut lade även CD
delen av så det vara bara att byta brännare.

// kari