Nu kommer lappetoppen!
Hittade en laptop Siemens med 1024 mb ramminne och hårddisk på 80 gb på www.pccity.se i onsdags. Blev så ilsk, när sambon och Atlantseglaren ockuperade min dator hela kvällen. 4990 inkl frakt. OK, allt klappat och klart, betalade med e-kort och fick ordersedel. Ville i fredags för att kolla var datorn var, inget kollinummer. Ringde i morse, tämligen irriterad och frågade var i h****e min dator var. Satt hela dagen och väntade på svar, när klockan var 16.00 så ursäktade de sig, de hade trots att jag hade fått orderbekräftelse, schabblat bort min order. Så som plåster på såren så skulle jag förutom datorn få lappetoppeväska, mus och jag tror, ett usbminne. Det sista är jag osäker på om det var ett usbminne, men något med USB var det i alla fall… Så det lönar sig att bli förb****d. Till frågan nu, denna dator har Vista i sig. räcker det med det virus och brandväggsskydd som Vista har, eller bör jag skaffa en licens till från F-secure? HAr det på mitt abonnemang, men nästa kostar 39 kr/månaden. Annars så har jag haft AVG förut och varit nöjd med det. Skall inte lagra något speciellt på den datorn.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ingen som vill glädjas med mig?
Jodå. Grattis Gunilla! :-)
Man är mycket friare med en bärbar dator. Jag har fått låna en dator utav min brors farfar. Nu kan jag sitta på iFokus och samtidigt få frisk luft. Jag har datorn stående på altanen och sitter här dagarna i ända. Det är väldigt mysigt. :-)
Jag hoppas du får det roligt med din bärbara. Det är bara att skriva här om det är någonting nytt du inte förstår med den eller om det någon gång uppstår ett fel, villket vi får hoppas att det inte gör. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Grattis! Jag har med en laptop och det är mitt bästa köp jag har gjort. Kan ha den med mig överallt (nästan) och jag kan surfa på nätet även när jag är borta =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Ja kör med laptop ja me och vanlig… men angående din fråga om antivirus till vista, är osäker på vilket/vilka som funkar.. kolla upp de noga så dem verkligen funkar under vista….
ja kör me windows inbyggda brandvägg, kör dock inte vista då de fortfarande va dåligt med program som jag ville kunna använda.. sitter även bakom en router :P
Hääärligt Gunilla, know the feeling :)
Klampade in på Apple Center idag och roffade åt mig en MacBook Pro

Men nu blev jag skitarg, på ren svenska. Var inte inne på datorn i dag förrän kl 18 ungefär icke ett mail! Icke ett kollinummer! Så den killen ska få sina fiskar varma i morgon, det kan ni hoppa upp och sätta er på. Mina pengar är fortfarande under bearbetning, kör med E-kort, så jag kan ju stoppa hela grejen om jag vill, men jag vill ju ha datorn!
Ge dom en ordentlig gryta i pannan. Berätta gärna vad de hade att komma med till försvar. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Fick mail från honom idag. De skyller på tekniska problem…..Jag kan bara inte förstå vad det är som är tekniskt i att gå runt på ett lager och leta upp en dator, en mus , en lappetoppeväska och en usbhub och slänga ner i ett paket…..Han var irriterad på att jag hade ringt två gr idag…. Knepigt va? Påstod att han hade skickat sms, inte lätt för mig att kolla när man har 0 täckning på mobilen. Vad är det för fel på en vanlig telefon eller mail? Nisse, Kurt och Bertil, säger jag bara…….Skrivit om detta inne på Cints forum…..Där heter jag Catwoman
Måste bara inflika en sak här….
Hur kommer det sig att många ska köpa så billiga saker som möjligt och sedan förväntar sig att de ska få full service i alla fall?
Hade du lagt till 1000:- så hade du fått en bärbar dator från HP med samma specifikationer (fast med bättre processor) som "advent"
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110175
Du hade fått datorn dagen efter och du hade haft en MYCKET bättre garantihantering om något händer….som det antagligen kommer att göra med "advent"
Visst kan 1000:- vara mycket pengar men det lönar sig i längden att inte köpa det billigaste….och speciellt märks detta tämligen omgående när det gäller datorer och speciellt bärbara sådana.
#9: Så tänker jag också!
I veckan gick med mediacenter PC från Fujitisu Siemens sönder igen. Precis som förra sommaren la fläkten av nu också. Det gick visserligen på garanti, men man måste själv betala frakten ned till reparatörsfirman i Norrköping.
Detta var första gången på typ 8 år som jag inte köpt Dell. Det är också första gången som en dator jag haft gått sönder. Men Dell har man ändå På-platsen-garanti så att de kommer hem till mig och fixar datorn senast 3 dagar senare (eller en dag senare om man betalar extra).
Mvh // Johan
Handlar en hel del på Dustin och även på komplett, de är de mest suveräna att skicka snabbt. Nåväl, jag har en superburk, som jag vill ha ifred. Det är av den anledningen jag köper en bärbar, inte för att byta ut min kära burk. Pc city har en leveranstid på 2-5 arbetsdagar. Nu schabblade de med den och då fick de faktiskt ersätta mig med grejer för runt femhundringen. Nu visade det sig, att genom deras fnul, så hade just den Datorn jag beställde, tagit slut på Internetbutiken, varför de fick ta och skicka en från stockholmsbutiken till internetbutiken, så nu har jag fått skriftligt på, att datorn kommer nästa vecka.Med lappetoppeväska, Mus och usbhub OK, att jag valde en Ny för 5000 kr beror på att jag inte hittade någon begagnad, som var prisvärd. Denna här hade ramminne på 1024 och grafikkort på 256 och min datordoktor(båda förresten) tyckte att själva datorn var ett bra val.Jag är ju ingen spelare, skall bara ha den egentligen som en extra. Den räcker länge för min gubbe som har datortakten w w w b l o c k e t . se. Då fattar ni?

Jag fattar min gubbe kan inte ens sätta på en dator. Han vet inte var knappen sitter. Köpte själv en laptop nyligen men det blev en HP Pavilion men den kostade 9000.
exakt. jag vill bara ha min stora burk ifre och kunna ha en dator som jag kan ta ut på altanen.
Hur går det Gunilla? Har du erhållit datorn ännu eller hört någonting mer? :-)
Jo, ilskna Gunilla fick besked att jag skulle få alltihopa veckan som kommer. HAr fått skriftligt(mail) på det. dessutom så har jag betalat med e-kort, så jag kan ju ta bort bearbetningen av pengarna om jag vill. Så ingen har ju blåst mig på pengar.Men klantigt av dem var det. Man skall ju inte skicka ut en orderbekräftelse och schabbla bort kunden. Så vi får se fr o m måndag…..

jag brukar kolla på pricerunner och hittar också för det mesta vad jag vill ha.
hade turen senast köpt en bärbar HP, det var någon typ utförsäljning e.d. och de hade två HP och jag hann plocka hem den ena :-)