Har det släppts någon ny stor uppdatering?
Efter att det under en väldigt lång tid ej har fungerat att spela upp videor, oavsett hur jag ändrat mina inställningar så spelar Firefox nu helt plötsligt upp videor utan problem. Är det någon som känner till om någon ny uppdatering som har släppts som kan ha påverkat detta?
Uppdatering av vad? Firefox?
18.02 kom inte för allt för länge sen.
Firefox eller java/någon mjukvara för videouppspelning, har inte lyckats identifiera vad det var som felade, därför jag undrade om det var något omfattande, vet flera som haft liknade problem med Firefox…
Flash tänker du nog på.
Ja det beror ju på om du laddat ned den senaste versionen eller inte. Har du inte det så kan jag rekommendera det av säkerhetsskäl.
Jag har uppdaterat allt som finns tidigare, tagit bort och återinstallerat diverse insticksprogram, haft problem med både flash och java om jag förstått saken rätt (vilket inte är helt säkert). Skönt att det helt plötsligt fungerar i alla fall, kanske helt enkelt får ge upp att hitta orsaken och bara vara nöjd! =)
Java bör du nog helst undvika av säkerhetsskäl. Behöver några program i din dator Java så kan du inaktivera det för den/de webbläsare du använder.

Svårt att undvika Java, mina webbanker använder det och massor med andra sajter också. Oracle har släppt uppdateringar som borde fixa det mesta.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Vilken läsare använder du för bankärenden? IE?
Isf så kan du ju välja säkra sidor i inställningarna i IE. De andra sidorna behandlas med annan högre säkerhet utan Java.
Är inte Javas säkerhetsproblem lösta ännu? För kanske överväga att vara försiktig, men ännu har det ej varit några problem, så kan alltid blunda och hoppas på det bästa. =P

#7. Hur hade du tänkt att jag skulle logga in på banken utan java?
Ja det är IE.
Det har kommit uppdateringar Moa, men det bekymrar inte mig så mycket heller.
Det är ju bara att göra din bank som säker sida i IE. -inget konstigt med det.
Java är fortfarande som en te-sil trots de uppdateringar som kommit. Dock så kommer Oracle försöka åtgärda detta i nästa stora uppdatering som kommer. Idag så kommer MS släppa Windows Update där flera kritiska buggar i IE åtgärdats. De har med Java att göra.

#10. Måste ju fortfarande ha Java, på vad sätt hjälper det att göra den till "säker sajt"? Nånting där jag missat kanske?
Java7 kom ju nu häromdagen och vad jag förstår så skall den vara fri från buggar.
Bästa hälsningar,
Bertil

#12. Det var en Java 7.10 och tidigare det var problem med. 7.11 och framåt borde vara ok.
Sen är det alltså en Java app/JRE från Oracle det är problem med. Java är ett programmeringsspråk.
Den som kom nu för ett par dagar sedan heter Java 7 update 13. Version 7.0.130.
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.490166/oracle-slapper-stor-uppdatering-for-java
Bästa hälsningar,
Bertil