Outlook - Excel - Kan inte öppna filer..
Hejsan..
Nu behöver jag eran hjälp..
Jag hittade samma fråga från förra året, men det verkade som om ingen kunde svara på den då. Jag försökte igår få hjälp av syrrans man som jobbar som programmerar (eller vad det heter). Dock är han inte så duktigt på office.
Jag har office 2010. Hel plötsligt för kanske 2 månader sen så kunder jag inte längre bara klicka på en excel fil i outlook och bara öppna den. Jag måste nu spara ner den och sen klicka för att häva en blockering. Jag skulle så klart vilja slippa detta moment!
Vad jag vet har jag inte gjort något speiellt i datorn när detta hände, men vad vet jag.
Vad ska jag göra för att få rätt på det? Hur ska jag klicka tillbaka allt så att jag bara kan öppna ett excel dokument som kommer. Jag får väldigt mycket i excel alla prislistor, mm när jag jobbar.
Om jag bara klickar på filen så säger excel att filen är skadad. Om jag sparar den och klickar på egenskaper så kan jag bocka ur den som skyddad.
Tips och hjälp snälla.. =)

Detta kan bero på ett antal saker. Pröva alternativ 3 först för det är lättast.
Har alla dina bifogade filer samma namn? Varje gång man öppnar en bifogad fil sparas en kopia av den i Outlooks temp folder. Om samma filnamn öppnats mer än 99 gånger kan man få detta fel. Rensa då temp foldern som jag beskriver i punkt 2 nedan. Men först pröva att gå till Internet Explorer och rensa alla temp filer genom att Ta bort webbhistoriken. Avsluta sedan Outlook och starta igen - det bör ta bort temp filerna - annars måste du göra detta manuellt som beskrivs i punkt 2.
- Har du ett antivirus program som även jackar in i Outlook?