Outlook - Excel - Kan inte öppna filer..
Hejsan..
Nu behöver jag eran hjälp..
Jag hittade samma fråga från förra året, men det verkade som om ingen kunde svara på den då. Jag försökte igår få hjälp av syrrans man som jobbar som programmerar (eller vad det heter). Dock är han inte så duktigt på office.
Jag har office 2010. Hel plötsligt för kanske 2 månader sen så kunder jag inte längre bara klicka på en excel fil i outlook och bara öppna den. Jag måste nu spara ner den och sen klicka för att häva en blockering. Jag skulle så klart vilja slippa detta moment!
Vad jag vet har jag inte gjort något speiellt i datorn när detta hände, men vad vet jag.
Vad ska jag göra för att få rätt på det? Hur ska jag klicka tillbaka allt så att jag bara kan öppna ett excel dokument som kommer. Jag får väldigt mycket i excel alla prislistor, mm när jag jobbar.
Om jag bara klickar på filen så säger excel att filen är skadad. Om jag sparar den och klickar på egenskaper så kan jag bocka ur den som skyddad.
Tips och hjälp snälla.. =)

Detta kan bero på ett antal saker. Pröva alternativ 3 först för det är lättast.
Har alla dina bifogade filer samma namn? Varje gång man öppnar en bifogad fil sparas en kopia av den i Outlooks temp folder. Om samma filnamn öppnats mer än 99 gånger kan man få detta fel. Rensa då temp foldern som jag beskriver i punkt 2 nedan. Men först pröva att gå till Internet Explorer och rensa alla temp filer genom att Ta bort webbhistoriken. Avsluta sedan Outlook och starta igen - det bör ta bort temp filerna - annars måste du göra detta manuellt som beskrivs i punkt 2.
- Har du ett antivirus program som även jackar in i Outlook?
Om så bocka ur detta alternativ. Alla moderna antivirusprogram agerar på alla typer av I/O så det spealr ingen roll om det är en fil från ett e-post program eller på annat sätt så du behöver inte ha e-post alternativet ibockat i ditt antivirus program - Din temp folder för bifogade filer för Outlook kan vara full alternativt har du för lite rättigheter där.
Starta programmet regedit
Gå till följande nyckel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\14.0\Outlook\Security
Där finns en post som heter OutlookSecureTempFolder som även visar adressen till din temp folder.
Kopiera denna adress och klistra in den i utforskaren (det går inte att navigera dit utan du måste klistra in den och trycka enter
Om det finns en väldigt massa filer där pröva att ta bort dem.
Backa ett steg i utforskaren så du står på katalogen Contgent.outlook. Högerklicka sedan på katalogen (innehåller 8 siffror och bokstäver) och välj egenskaper och sedan fliken säkerhet.
Verifiera att ditt användarid har fulla rättigheter dit - om inte sätt denna rättighet. - Du kan även pröva att öppna Excel (Word och PowerPoint åxå)
Gå till Arkiv och välj sedan Alternativ.
Välj där Säkerhetscenter och sedan Inställningar för säkerhetscenter
På valet för Skyddad vy har du ett alternativ Aktivera Skyddad vy för bifogade filer i Outlook. Se till att detta val INTE är satt.
Wow!! Tack!! Jag provade nr.3 Det fungerade.. Och jag har letat och letat och inte hittat innan.. Rent ut sagt.. Fan!! Tack för hjälpen..
Jag har sett att många har detta problem när jag googlat runt.
Jag vet inte varför det blivit så, det bara va så helt plötsligt en dag. Jag har t.o.m. installerat om office i tron att excel pajat.
Tusen tack för hjälpen!!

Det är för din säkerhets skull!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Problemet är troligen ändå att du har fått mer än 99 bifogade filer som har alla har samma namn. Rensa därför cachen som jag beskriver i punkt 2. Är inte så bökigt som det kan verka. Du behöver inte filerna i cachen för de skapas om varje gång man öppnar en bifogad fil
#3 Jo jag vet att det är för min säkerhet. Eller jag ska misstänka virus i prislistor från mina leverantörer?
#4 Okej.. Det ska jag göra..