Miniatyrbild på mappar i Mina Bilder
Min fråga gäller miniatyrbilden som visas på en mapp i "Mina Bilder" i datorn när man har bilder i mappen.
Om jag har en enda bild i mappen så händer det ofta att det visas vilken bild som helst från "Mina Bilder".
Jag kan ju gå in och välja bild via > högerklick > egenskaper > anpassa > välj en bild.
Jag undrar varför visar mappen så ofta fel bild - varför plockar den en bild från en helt annan mapp ?
Jag har Windows XP.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Ingen som har en ide om vad detta beror på.
Jag har ett upplägg som gör att jag är beroende av att det visas rätt bild på mappen.
Sorgen är kärlekens pris
Tror inte man kan styra exakt vilken bild som visas för mappen, men du kan ju testa att se till att mappen är av typen "album" eller vad det heter, har inte en windowsdator just nu jag kan inte kolla det exakt.
Jag har samma inställning som jag alltid haft - bilder.
I går var jag in under program ( C:\Program ) och även där dyker bilder upp på mappar - bilder som ligger i Mina Bilder. Här har jag alltid haft bara standard dvs den gula mappen utan bilder.
Det här är ett problem som kommit för ca 1 mån. sen. Alla år har det fungerat bra så något har hänt…….men vad ?
Sorgen är kärlekens pris
Jag har nu ställt samma fråga på ett Windowsforum. Om jag får ett bra svar lägger jag in det här så kanske det kan hjälpa någon annan också.
Sorgen är kärlekens pris

Sådant händer vid uppdateringar av windows.. och det kom en ganska stor nyligen.
Dvs att grundinställningar ändras.. tex för mappar.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
# 5 Aha det är så. Då hoppas jag att problemet är övergående.
Sorgen är kärlekens pris
sådär
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm