Bluetooth mus till laptop
Känner ni till några blåtandsmöss av bra kvalité till bärbara datorer?
Har idag en Logitech M505 som jag är nöjd med men behöver frigöra USB-porten för andra tillbehör.
Datorn är en Macbook Pro Retina, 15-inch, Early 2013

Jag är också intresserad av en sådan mus av samma anledning! Jag har en vanlig Toshiba satellite.
Agneta
Möjligt att denna är vad jag söker? Någon med erfarenhet av den?
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/moss-pekdon/tradlosa/microsoft-bluetooth-mouse-p61108
Har tyvärr ingen som helst erfarenhet av Bluetooth möss men ett alternativ som alltid brukar funka är att köpa och prova 🙂
men ett alternativ till dina usb problem är att använda en usb hubb kanske? http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/usb-tillbehor/usb-hubbar
Nja, tror det ändå blir betydligt smidigare att köra med Bluetooth än USB-hubb. Betydligt färre prylar och sladdar att släpa på.
USB-hub funkar väldigt bra om man har datorn stationerad på ett skrivbord och inte behöver flytta på den så mycket.
Ska man bära omkring på datorn av någon anledning, till exempel i rörligt jobb, så kan en sådan kännas i vägen. Då kan jag förstå att man hellre väljer en bluetoothmus. Hoppas du hittar någon bra mus. 🙂

Skriv gärna och tala om hur du tycker den fungerar och om det är något som du inte gillar med den. Priset är ju juste också!
Agneta
#5 har själv en bärbar dator och använder emellanåt usb hubb inga som helst problem att fyltta med sig den
och det finns måååååånga olika usb hubbar….
är oxå intresserad av att höra för och nackdelar med Bluetootl mus
**Fördelar
**Inga USB-platser används
Längre räckvidd än de trådlösa USB
Ingen antenn i vägen, lättare att packa ihop datorn.
**Nackdelar
**Datorn förbrukar mer batteri när BT är påslaget
Tar lite tid för datorn att koppla musen efter vila
Krånglar oftast mer än trådlös usb
Jag använder ofta 2,5" USB-hårddiskar och de strömförsörjs via USB och då krävs det aktiva USB-hubbar. Blir ännu mer kablar och skräp på mitt redan trånga bord på jobbet. Jag har bara två USB-portar på datorn och de används båda ofta men det är ytterst sällan jag är tvingad till att ansluta tre enheter samtidigt.
#8 Det beror helt på vad du jobbar med och vart. Jag tror säkert att det funkade för dig medan det är väldigt opraktiskt i andra sammanhang.Försök till exempel ha datorn i knät med en usb-hubb med mobilt bredband och kortläsare på övre tangentrad och så ska du variera mellan att skriva och att fota. Du har ingen möjlighet att ha bord där du befinner dig. Visserligen ett extremexempel men jag lovar att det är rätt jobbigt med en hubb då…