Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 1600 ggr
ilenna90
0

Flikar/snabbvägar

jag vet att jag har haft så här tidigare men jag kommer verkligen inte ihåg hur man gör.
jag vill lägga till en 'snabbväg' till en hemsida under själva adressfältet, så att den alltid finns där. Som en flik jag kan klicka på liksom. I det här fallet min hotmail eftersom nu msn är borta och jag inte får upp någon ruta när jag får mail.
Jag vill alltså Inte ha att hotmailen dyker upp som en ny flik varje gång jag klickar upp internet, utan jag vill ha rutan där jag markerat på bilden. Vet som sagt att jag haft det tidigare, men då hade jag iofs vista - men det borde väl inte spela någon roll? Någon som vet hur man gör? :) Bild på länken här nedanför

http://i40.tinypic.com/ol8qo.png

annia1
0

Nu syns inte högerdelen på din webbläsare på bilden så att jag ser hela. Men som det ser ut så får du först gå in på verktyg och där på verktygsfält och markera fältet favoriter. När du sen bokmärker din hotmail så välja alternativet "fältet favoriter" då ska den förhoppningsvis lägga sig där du vill ha den.

.

ilenna90
0

jag har verktyg men inget verktygsfält att välja på, och sedan så har jag även favoriter såklart, men inte bokmärken. Så om jag lägger till hotmail som favorit så finns den ju bara i favoritlistan som jag trycker ner genom att klicka på stjärnan, en vanlig rullgardinslista alltså. Och det var ju inte vad jag var ute efter D:
men det verkar rätt hopplöst med w7.

annia1
0

Favoriter och bokmärken är samma sak bara att olika webbläsare använder orden på lite olika sätt. 

När det gäller verktygsfält i win7 så ska det enligt den här sidan finnas, men jag ska inte säga säkert då jag själv inte har win7. Ska inte heller säga vad som ligger i det verktygsfält dom avser. Tycker dock att det verkade vara en krånglig väg att komma åt verktygsfältet. Längre ner på den sidan jag länkade till står även om fältet favoriter så det borde ju finnas.

Jag har kikat på nätet men hittar ingen bra info om vilka inställningar som faktiskt finns i IE10 som jag antar att du har.

.

Jalking
0

I Firefox: Visa -> Verktygsfält -> Sätt bock för Bokmärkesfältet
Jag antar att det går till ungefär så även i andra webläsare.

Om bokmärkesfältet syns men är tomt (det ser ut att vara så på din bild) så kan du nog bara öppna Hotmail och dra ner ikonen från adressraden. Alltså e-et några mm ovanför där du har skrivit "MAIL"

Kaj
0

ilenna90

Ställ markören högs upp bredvid den öppna fliken eller lite ovanför den och högerklicka. Nu kommer en meny upp - välja att bocka i valet för "Fältet favoriter" som nu kommer att visas under det vanliga adressfältet.
När du nu går till en sida ex hotmail så dra sedan bara sidan till detta fält - nyp tag i ikonen i adressfältet och dra ner den till en valfri plats i favorit fältet.

Nu kommer den ligga där permanent.
Vill du organisera detta fält manuellt - tex lägga dit adresser eller gruppera dem i olika flikar så går även det bra. Gå då till den lilla ikonen med en stjärna längst upp till höger (Visa favoriter, feeds och historik)
fliken Favoriter har du en rubrik som heter "Fältet Favoriter". Gå in där och gör dina ändringar såsom du vill att det skall vara. Du kan även välja alternativet "Ordna favoriter" och göra samma sak där.

Hotmail har du väl inte längre då Microsoft kommer stänga ner denna tjänst då alla hotmail konton numer är flyttade till deras tjänst outllok.com

ilenna90
0

#4 med kombination av instruktionerna ifrån kaj så funkade det! :D tack!

# 5
tack för hjälpen! nu fick jag fram den där lilla stjärnan med den gröna pilen som jag ville minnas att jag hade förut. Jag hade bara missat att bocka i det där 'fältet favoriter'

jo på sätt och vis har jag det, man har fortfarande kvar sin @hotmail-adress och allting. Bara att det står outlook på själva mailsidan.

Fillixa
0

Hotmail adresserna finns kvar och fungerar som vanligt (skall vara kvar) på Outlooks.com sidan  som #6 så riktigt påpekar! Messenger lever också kvar, men nu i Skype!👍