Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 4719 ggr
[Zofiaz]
0

Texten hoppar och raderas

Såhär helt plötsligt har jag stött på något märkligt, när jag skriver kan pilen helt plötsligt flytta sig så att jag omedvetet börjar skriva på ett annat ställe, ibland markeras texten av sig självt blå och fortsätter man då att skriva på meningen raderas det blåmarkerade…..mystiskt!

Att bara skriva ihop detta inlägget var en himla pärs….och så var det ju himla kul när hela skolarbetet på 20 sidor på grund av det här. Hoppas det finns någon ängel där ute som kan tänkas hjälpa mig.

Att tillägga; Har aldrig hänt förut, har en emachines, använder trådlös mus.

annia1
0

Nu vet jag inte. Vad är det för program det sker i. Är det word eller är det när du tex skriver direkt i skrivrutan här på iFokus. Är det word så kanske bara nån inställning, men ingen aning om vilken. 

Att det blåmarkerade försvinner beror nog på att man kan markera ord/stycken man vill ta bort och bara trycka på en tangent så tas det bort. Fast det ska ju inte blåmarkeras på egen hand.

Ett alternativ att det börjat strula kan vara att batteriet i musen börjar ta slut. Eller har du en sån mus som har ljus under sig så kan det vara underlaget som gör att pilen hoppar till. I så fall försök hitta nåt att lägga under musen. Ibland kan det räcka med ett vanligt vitt papper.

Ett annat alternativ är att du fått in nåt virus eller malware av nåt slag. Och då det som gäller är att skanna datorn med olika program. Ett som kan hjälpa är malwarebytes finns en gratis version.

Annars höra med emachines support om dom kan hjälpa dig för när jag söker på nätet så får jag upp ett par sidor som du borde kunna vända dig till. Den ena är på engelska och där verkar finnas lite mer än på den svenska.

.

Jonsson9
0

Är det en laptop?

Inte så att du kommer åt pekplattan precis under tangentbordet när du skriver?

Vänlig hälsning, Martin

ru4real
0

Brukar vara jättevanligt (och irriterande) på laptops. På en del kan man stänga av musplattan precis när man skriver så den inte drar iväg sådär. En del laptops är känsligare än andra ochså.

[Zofiaz]
0

Löste sig när jag startade datorn nästa dag. Men tack för hjälpen!

Jonsson9
0

Första svaret när man ringer till supporten. 😛

"Har du startat om datorn?" 😉

Vänlig hälsning, Martin